Verkligen intressant projekt detta, precis liknande som mitt fast jag har kommit en bra bit längre, haha inte så konstigt, jag började ju för snart ett år sen
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Men hur tänker du får ner kubiken på din 2.3 liters motor till 2.1 liter ?
Jag slet ut precis allt ur min kärra, var bara rattstången och lite annat obetydligt kvar, ännu har jag inte tagit bort orginaltanken eftersom kardan måste bort, ska ta tag i det i vinter har jag tänkt.
Jag köpte MC förgasarbrygga till min men insåg ganska snabbt att jag inte har nån som helst erfarenhet av dessa och sålde dom och ska satsa på weber istället, finns weberkopior att få tag på för ett par tusen, kolla även i kina om du vill ha billigt, annars borde ett par begagnade äkta weber kunna hittas för runt 5000:- eller nåt sånt.
Alla besiktningsmän är olika så jag föreslår att du placerar motorn med tvåans cylinder (framifrån) precis mitt för fjäderbenstornet när du bygger motorfästen och sånt, så är du på den säkra sidan när det gäller besiktningen.
Viktigt att bygga rätt från början så slipper man göra om, läs reglementet dagligen, där gömmer sig saker som man inte ser när man bara skummar igenom det...
Min plan var att sätta tillbaka original instrumentbräda sen när all el är färdig så jag kan fälla in dom nya mätarna där mätarhuset satt, och även få plats för andra diverse knappar i övre delen av mittkonsollen.. ska du åxå göra så ?
Trevlig projekt tråd för övrigt
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)