hej på er kära följare och besökare! tänkte bara meddela att jag inte glömt bort att uppdatera, men heisenberg är mitt i förvandlingen så jag anser att det skulle vara något av en 'spoiler-alert' att lägga upp några vidare bilder innan den nått det färdiga resultatet. beräknad tid: 2-4 veckor max.
det som gjorts sen senast:
*rivit isär sätena från reservdels-jettan, för att få dom att se lite sunkiga ut, vilket passar in med det övriga temat/skicket på bilens visuella egenskaper.
*rivit ur takluckan och hela innertaks-biten- (ett rent helvete) - och inhandlat trälister och silikon. trälisterna ska sitta på insidan av taket och kommer att bilda en kant som plexiglaset kan ligga på.
*2 st (1 1/2 färdiga) backspegels-hållare som jag gjort av 2 st ringnycklar. kapat av, slipat ner, och vänt kanterna varpå dessa har svetsats fast igen. dom kommer sitta på huven.
kvar att göra:
*installera plexit och listerna, vilket kommer göras under morgondagen.
*byta avgasrör, snarast möjligt.
*köpa glasfiberduk och sånt där gegg man har på för att täppa för hålen på undersidan av såren. detta kommer göras inom 2 veckor.
*köpa klarlack och lacka dom handmålade delarna.
sen är den i stort sett färdig, jag kommer ta lite bilder under resterande arbete och lägga upp allt samtidigt, så ni både får se lite av processen och det färdiga resultatet. lite grann som julafton, inte sant?
![tongue](img/smilies/tongue.png)
nåväl, fridens på er alla glada bilägare!
//kvarterets glada seriefigur simba.