Här kan ni följa mitt senaste projekt inom bilvärlden! Det är alltså en Toyota Supra MKIV från 95- som ska genomgå en förvandling med ganska simpla medel.
För ett par veckor sedan så köpte jag mig en ny dump. En hks ssqv replika som tyvärr inte höll tätt. Idag så kom ett paket på posten som innehöll en bättre begagnad äkta hks dump. Ett par år på nacken men fortfarnade lika tät som när den va ny. Finns bara ett ord att säga: Kvalité!
Då var dumpen på plats! Det var lite trängre än vad jag vill minnas så dumpen hamnar snett uppåt, men det borde inte ha någon betydelse. Bara man ser till att täcka den väl när man gör motortvätt
Ja det kommer nog bli tight men det verka gå då det finns lite utrymme mellan "plattan" och själva staget, men det som jag är mest orolig för att det ska ta i isoleringen på insidan huven. Är det något du har erfarenhet av?
Supra_robin skrev:
blir nice ser dock ut att bli riktigt tajt mellan fjäderbenstaget och insugs röret. tänkte på sista bilden
Nu behöver jag eran hjälp! Jag tänkte nämligen fräscha upp bromsoken och lacka dem, men jag är inte riktigt säker på färgvalet? Vad tror ni passar till fälgar med antracitgrått nav med polerad kant samt att det fortfarnade ska vara ganska så cleant? Här finns några kulörer att välja på http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/exter … index.html
Passade på att testmontera insugnigsröret och fjäderbensstaget idag och såhär mycket plats blev det över! Borde funka dock så vet jag inte hur mycket motorn kommer att röra sig, men det sviktar ju lite i silikonet också:)
Supra_robin skrev:
blir nice ser dock ut att bli riktigt tajt mellan fjäderbenstaget och insugs röret. tänkte på sista bilden
3-4 mm tillgodo mellan insugningsröret och fjäderbensstaget. TIGHT IS RIGHT!
Nu får det bli några efterlängtade uppdateringar från min sida. Har varit dåligt nu ett tag pga sjukdom, men nu börjar det rätta till sig!
Idag så har jag polerat upp några slangklämmer och monterade dumpventilen permanent. Jag testade också att trycka dit insugningsröret och fjäderbensstaget. Kunde dock inte montera detta permanent ännu då jag inte har fått mitt luftfilter från staterna ännu, men det borde komma om några dagar. I filterväg så kommer jag köra på ett AEM Dryflow 8" långt filter (Mått:20,6 cm långt x 15 brett)
För några veckor sedan så gjorde jag ett försök att tona bakljusen med rökfärgad strålkastarfilm och idag kommer uppdateringen :p Det var första gången jag arbetade med den typen av film. Det var inte helt lätt, men det slutliga resultatet blev bra. Här kommer en före och efter bild!
Före och efter toning. Bu eller Bähh?? Tonat bakljus monterat! Mean Ass?
NU kommer vi till det STORA FRÅGETECKNET??? Ska jag tona strålkastarna fram??? Fördelar: Skapar lite mer kontraster framifrån, Skyddar de nya strålkastarna, Ser coolt ut? Nackdelar: Sämre ljus, Den blåvita ljustemperaturen försvinner, Olagligt, Jobbigt , Ser det "trashigt ut"? Är väldigt tacksam för allas svar och åsikter!! OVER AND OUT