Åkte och köpte mig en 850 96a T5-R. Ganska sleten visade det sig senare. Men det hindrar en inte ifrån att jobba på ett objekt som behöver kärlek även om det har funnits motgångar och större utgifter som man hade velat... Visa mer
Men dra åt... Vilken kompressor! Lite avis. Fick du ge halva bankkontot för den?
Ganska liten Vi vart 3 personer som asade upp tanken på släpet och två något vältränade killar som lyfte upp själva kompressorn. Det gick ganska smidigt att lyfta av de med motorlyften sen dock Det är lite snabbt installerat för att testa så allt lirar. Tror nog att den ser något mindre ut på bilden än vad det är.
Rätt bastanta grejor som inte flyttar på sig dessutom. Ganska mycket vikt bakom. Måste vid ett senare tillfälle införskaffa några Tryckregulator med filter och evt dimsmörjare så att man kan köra alla verktyg mm utan att man spränger sönder de Lite omständigt att hålla på och justera ner tryckgivaren på tanken efter varje verktyg.
Bara en liten reflektion och något du kan ta till dig:
Mycket intressant projekt med härliga tips:)
Men ännu trevligare, brukar se dina tips även i andra projekt och det är så härligt med människor som vill dela med sig av sina kunskaper
Riktigt roligt att höra du! Tyvärr så har det inte hänt något på bilfronten här alls. Bara kört och kört mer eller mindre. Pengarna är slut på kontot xD Är mitt uppe i en flytt så det har tagit ganska mycket tid och sen har jag lagt några timmar att få iordning garaget lite med.
Men jag har en fråga. Jag funderar på att slipa ner Subframen och lite såntdär. Vad ska man göra med den? Rostskydda med hagmans gula färg och sen måla den? Lämna iväg på grundning och sedan pulverlack?
Hur är det med pulverlack förresten. Kan man spackla upp repor och lite såntdär eller funkar det inte?
Men jag har en fråga. Jag funderar på att slipa ner Subframen och lite såntdär. Vad ska man göra med den? Rostskydda med hagmans gula färg och sen måla den? Lämna iväg på grundning och sedan pulverlack?
Hur är det med pulverlack förresten. Kan man spackla upp repor och lite såntdär eller funkar det inte?
Har inte testat det där med pulverlack. Det sägs ju vara hållbart och motståndskraftigt. Dock, tillbehörsdelar som är pulverlackade rostar nästan alltid riktigt fort, se bara på t ex dragkrokar eller så kallade grillguards.
Det som funkat bäst av det jag gjort personligen är Zinkfärg. Den tycks stå emot riktigt bra:)
Vore kul att höra fler erfarenheter i denna frågan nu när ändå frågan ställdes (finns säkert trådar om det också men ändå).
Kommer några bilder på ett par T-5R´er och någon R bil som man fick kornet på. Lite halvkassa bilder kanske? Det blev ganska mörkt där på slutet. Men men två trevliga grabbar från göteborgs området som man slogfölje med lite.
Jaha... Här händer inte mycket.. Bilen är mer eller mindre inne snart på den eviga vilan. Motorn är slut. Blir att ställa undan tills man hittar orken igen.
Nja. Drar vatten och olja. Rycker riktigt ordentligt och går enligt mig inte riktigt hundra. hurrar lite och känns som att den stegar igenom mappen.
Kommer att ställas av vid månadsskiftet. Framtiden är oviss. Den som följer få se. Har haft lite annat för mig med vintersläden och ny bostad har tagit lite tid dessutom.
Kommer att ställas av vid månadsskiftet. Framtiden är oviss. Den som följer få se. Har haft lite annat för mig med vintersläden och ny bostad har tagit lite tid dessutom.
Toppackningen slut?
Kul med ny bostad iaf!
Pantsfoff skrev:
Det var inga glada nyheter! Har det legat och pyrt ett tag eller hände det alldeles plötsligt?
Man kan hoppas på packningen. Men jag tror det är kolvringarna som drar genom olja och att turbon drar vatten. Det har funnits en oro ett tag men har kollat nivåer och så. En kompis som låg bakom sa att det rök nästna hela tiden och ibland riktigt ordentligt.
Ser ju fint ut det där. Vilka årsmodeller hade den dära delbara länkarmen?
Upp till 94? Man ser det ganska snabbt om det är alu länkarmen då det sitter 3 skruvar vid fjäderbenet. Dock så skiljer sig styrväxeln på dessa bilar. Så Alu länkarmen passar"inte" på bilar som inte har alu länkarmen original. Ombyggnad av styrstoppet bör göras om man ska köra med dessa.