Den började varna för trasigt bakljus då en lampa till positionsljuset var trasigt och jag svängde in på OK och köpte nya, likadana med samma watt till den, bytte lampan som var trasig och varning slutade lysa.
Efter en dag så började varningen lysa igen och då kolla jag över lamporna så att alla var hela och det var dom. Har även "nollat" bilen (Tog bort minuspolen på batteriet ett tag) men utan resultat.
Är det någon annan som har haft samma problem? Det är Höger sida det gäller.
Den började varna för trasigt bakljus då en lampa till positionsljuset var trasigt och jag svängde in på OK och köpte nya, likadana med samma watt till den, bytte lampan som var trasig och varning slutade lysa.
Efter en dag så började varningen lysa igen och då kolla jag över lamporna så att alla var hela och det var dom. Har även "nollat" bilen (Tog bort minuspolen på batteriet ett tag) men utan resultat.
Är det någon annan som har haft samma problem? Det är Höger sida det gäller.
byt båda lamporna annars kan den känna av olika spänning på den nya lampan mot den gammla och tror då att den ena e pajj, vare me om det många gånger så byter alltid båda lamporna nu förtiden
kablarna till lamporna skapar en lite resistans, tyvärr är denna tillräcklig för att LKM:en ska tro att lampan är sönder. Feldesignat enl. mig. Jag kopplade kabeln mellan instrumentklustret och LKM:en på min gamla. :-)
byt båda lamporna annars kan den känna av olika spänning på den nya lampan mot den gammla och tror då att den ena e pajj, vare me om det många gånger så byter alltid båda lamporna nu förtiden
Japp det har jag gjort
dme88 skrev:
kablarna till lamporna skapar en lite resistans, tyvärr är denna tillräcklig för att LKM:en ska tro att lampan är sönder. Feldesignat enl. mig. Jag kopplade kabeln mellan instrumentklustret och LKM:en på min gamla. :-)