4460
Sök

Problem- Hjälp på vägen!

13 Inlägg
18 november 2006
Trådstartare
Jag har ett evigt gäckande problem med min bil, hon blir sur när den blivit okörd i någon dag, när den väl går igång stannar den efter några minuters körning... när jag kört med den efter några mil börjar den gå bra igen... Det är ev. ren inbillning då jag säger att den går bättre med mer bensin i tanken, speciellt sur blir den vid fuktigt väder.. Någon som vet ung. så att jag kan köra uteslutningsmetoden? Flera har gått bet på problemet som är mycket irriterande.. bilen är en audi 100 -92
Tacksam för svar.
Senast redigerat av Falk3n (18 november 2006)

Varje verktyg som man tappar medan man reparerar en bil rullar in under bilen till den exakta geografiska mittpunkten under fordonet.

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
19 november 2006
Kolla ventilationen till tanken så den inte är tät

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

13 Inlägg
19 november 2006
Trådstartare
ok.. tack, var ute igår kväll då den stannade någon km hemifrån, då ville den allt annat än att starta. Idag, när jag skulle bogsera hem bilen startade den på första vridet helt problemfritt.. om några dagar är det säkert dags igen och detta är ingen engångsföreteelse..

Varje verktyg som man tappar medan man reparerar en bil rullar in under bilen till den exakta geografiska mittpunkten under fordonet.

Smålänning
7 887 Inlägg
19 november 2006
Skulle tippa på att en backventil till tanken börjar ge sig.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök