3179
Sök

Val av ny tv. 46-47 LED vs 50+ Plasma?

Adder
972 Inlägg
7 februari 2014
Trådstartare
Tänkte bara höra om någon hade nått tips.

Har varit anti emot plasma. Dagens plasma kanske har bättrat på sig?

Sitter en bit ifrån så en 55a skulle inte bli för stor. En led 55a är ju inte gratis.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Cadillac_The_King
7 februari 2014
Jag skulle kört på samsungs smart tv 55 tum sj har jag 40 tummaren grymt nöjd

441 Inlägg
8 februari 2014
En lcd med led belysning kan ju fortfarande inte visa duglig svärta så för mig så är plasma ett givet val. Panasonic st60 serie är ruskigt prisvärd och då får en stor bra tv med riktigt fin bild....

Forummoderator
17 990 Inlägg
8 februari 2014
Vi kör 55 plasma. Bra bild. Drar mycket ström. Kan inte stå på pause för länge då bilden bränner in i skärmen.

Tänk på detta. Men hellre en stor plasma en liten lcd på 40".

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

441 Inlägg
8 februari 2014
Hybridsmurfen skrev:
Vi kör 55 plasma. Bra bild. Drar mycket ström. Kan inte stå på pause för länge då bilden bränner in i skärmen.

En ny plasma drar lika mycket som en led, då det finns eu regler för hur mycket en tv får max dra.
Nya plasma skärmar har inte heller samma problem med inbränningar som de tidigare modellerna.

Forummoderator
17 990 Inlägg
8 februari 2014
dasboot skrev:
Hybridsmurfen skrev:

En ny plasma drar lika mycket som en led, då det finns eu regler för hur mycket en tv får max dra.
Nya plasma skärmar har inte heller samma problem med inbränningar som de tidigare modellerna.

Där ser man... Då hade jag köpt en plasma alla dagar i veckan. Vår är "gammal"

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
8 februari 2014
hur pass mycket kan en plasma tv dra jämnfört med en gammal tjock-tv? Det är nog marginellt skulle jag vilja påstå. Sitter med en äldre plasma och det har märkts på räkningen sedan ungarna tittar en hel del på den.
Plasma har jag märkt att film ifrån DVD/Blueray är riktigt bra jämnfört med LED TV jag har...

Väljer klart plasma igen om jag köper ny tv igen...

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
8 februari 2014
Plasma är ju det som varit längst på marknaden och därav mest utvecklat.. plasma på tvn och lcd/led på datorn/spel smile

~Andy~

441 Inlägg
8 februari 2014
valle22 skrev:
hur pass mycket kan en plasma tv dra jämnfört med en gammal tjock-tv? Det är nog marginellt skulle jag vilja påstå. Sitter med en äldre plasma och det har märkts på räkningen sedan ungarna tittar en hel del på den.
Plasma har jag märkt att film ifrån DVD/Blueray är riktigt bra jämnfört med LED TV jag har...

Väljer klart plasma igen om jag köper ny tv igen...

De första modellerna är riktiga effektmonster, men sedan 2008/2009 så bestämde eu ett maxvärde för vad de får dra. Därför så är det i dag nästan ingen skillnad mellan lcd-led och plasma.

804 Inlägg
9 februari 2014
dasboot skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Samsung har, fick lämnat tillbaka min från 2010 för det, dom bytade panel, nya panelen hade med problem, jag fick en ny av 2012års modell och gissa, den har med fetta problem med det. Blir till och med ljusa ränder efter textningen längst ner när man tittat någon timme. Inbränningarna sitter fortfarande i dagen efter man tittade med, så aldrig mer samsung-plasma för mig.

441 Inlägg
9 februari 2014
beta skrev:
dasboot skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Samsung har, fick lämnat tillbaka min från 2010 för det, dom bytade panel, nya panelen hade med problem, jag fick en ny av 2012års modell och gissa, den har med fetta problem med det. Blir till och med ljusa ränder efter textningen längst ner när man tittat någon timme. Inbränningarna sitter fortfarande i dagen efter man tittade med, så aldrig mer samsung-plasma för mig.

Panasonic har inte de problemen med årets modeller. Min panasonic från 2010 kan få inbränningar om jag misshandlar den med statiska bilder. De försvinner dock och märks inte vid normal användning. Fördelarna med bilden som en plasma har överväger dock nackdelen alla dagar i veckan. Har en ny 39" led i sovrummet, den har ok bild, men inte alls samma känsla som plasman. Svärtan och skugghanteringen är överlägsen, resten är likvärdigt.

215 Inlägg
22 februari 2014
Har en LG 50" plasma från 2012. Kan bli mycket svaga inbränningar på den också om jag på samma kanal i flera timmar (ser främst loggan från kanalen).

Detta försvinner dock ganska så snabbt när jag byter kanal.

Inbränningarna är väldigt små, mina polare som kommer över ser det inte om jag inte visar dem.

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
23 februari 2014
damn_fast skrev:
Har en LG 50" plasma från 2012. Kan bli mycket svaga inbränningar på den också om jag på samma kanal i flera timmar (ser främst loggan från kanalen).

Detta försvinner dock ganska så snabbt när jag byter kanal.

Inbränningarna är väldigt små, mina polare som kommer över ser det inte om jag inte visar dem.

vad är det för modell? har en ifrån 2010 som har varit igång en jävla massa timmar på samma kanal tongue brukar somna med tvn på! haha smile

~Andy~

Sök