2:a om det inte fungerar. Man får även en 2:a om besiktnings"teknikern" är för klen för att klara vrida ratten tillräckligt för att få in rattlåset..... Min måste man vrida ratten ett halvt varv på men det orkade han inte och så blev det en onödig 2:a pga den klenisen.
Samma sak med saab om du kan ta ut nycken med växel i. Löjligt.
Jag köper att rattlåset skall funka som det ska....blir ju tråkigt om det av någon oförklarlig anledning skulle slå till under färd....
Men just på Saab fattar jag inte vad de är så jävla bajsnödiga över! Hur fan skall jag lyckas lägga i backen och låsa lådan där under färd...snacka om fyrkantig regelbok.
Samma sak med saab om du kan ta ut nycken med växel i. Löjligt.
Jag köper att rattlåset skall funka som det ska....blir ju tråkigt om det av någon oförklarlig anledning skulle slå till under färd....
Men just på Saab fattar jag inte vad de är så jävla bajsnödiga över! Hur fan skall jag lyckas lägga i backen och låsa lådan där under färd...snacka om fyrkantig regelbok.
varför skall en SAAb har undantag från reglerna.. reglerna säger att det skall finnas två av varandra oberoende stöldskydd.
Samma sak med saab om du kan ta ut nycken med växel i. Löjligt.
Jag köper att rattlåset skall funka som det ska....blir ju tråkigt om det av någon oförklarlig anledning skulle slå till under färd....
Men just på Saab fattar jag inte vad de är så jävla bajsnödiga över! Hur fan skall jag lyckas lägga i backen och låsa lådan där under färd...snacka om fyrkantig regelbok.
varför skall en SAAb har undantag från reglerna.. reglerna säger att det skall finnas två av varandra oberoende stöldskydd.
Jag sa inte att de skall vara undantagna från regelverket.... Jag påpekade bara att regleverket är fyrkantigt som attan då jag personligen anser att en besiktning skall utföras för att säkerställa fordonets trafiksäkerhet.
Tex om jag monterar en F40-låda i min 9-3 så blir den per definition totalt livsfarlig i trafiken för att lådan inte är låst när nyckeln är ur...
en 240 76a... min var iaf besad med startknapp och nada tändningslås...
Nu vet jag inte när du besiktade den kärran senast, men med reservation för fel datum så gäller de nya reglerna från 1/1 2012, så sedan dess skall stöldskyddet finnas och fungera....och det bör ju ha funnits någon form av rattlås på din 240 när den kom....
Tex i ditt fall, och andra fordon från samma tid, så är ju stöldskyddet så bristfälligt även när det fungerar som tänkt så man kan ju med sunt förnuft inse att det varken gör till eller från om det finns, speciellt inte vad gäller trafiksäkerheten