Så ni tror på drivknut, det blir kanske att byta den med då.
Men turbons funktion blir jag inte klok på, trots en bra beskrivning. Jag kollade filmer på youtub och där såg man att actuatorns axel drogs in när motorn startades och sen gick den sakta ut när motorn varvades. På min är den stilla hela tiden men man kan för hand dra in den och då känner man att den vill fjädra ut. Nog måste det vara fel, eller?
Jag har jagat delar idag och att köpa en lös actuator i sverige går inte, i alla fall inte en ny. Hittade på Ebay för 280kr + frakt men kunde inte betala för paypal sa att mitt e-kort inte gick att använda, märkligt att de själva kunde ta 1 dollar varje gång jag försökte betala, så jag har betalat 7 dollar till någon som säger att man inte kan betala,
tur man har humor.
Hittade en bilskrot på Laga som tycks ha det jag behöver, och som i motsats till de flesta på den sajten har fattat vad begagnat är värt. Jag menar vem köper en turbo som varit med 35 tusen mil, för 3 tusen när man kan köpa en ny på Ebay för samma peng, om man kan betala förstås.
Jag får kanske utöka min inköpslista hos den där avvikande bilskrotaren, en tändningsförstärkare också, men drivknuten köper man väl ny, eller? Är det föresten parvis byte som gäller där med?
Sen de här skakningarna, de är inte som en obalans, de är inte som vibrationer, inte som när man har ett hjul som är löst, de är mer difusa, svårt att förklara.
Bilen är en golf 1.8 GTI Turbo 1999 med en spole i varje hål. Var visst nån som undrade.