26 februari 2014
Trådstartare
Jag har en Volvo V40 2.0T från 2001 som jag köpte i förra sommaren det är utbytt motor till en T4 (200)hk istället för orginal 2.0T som ligger på 161hk plus att där sitter en TD04 15T turbo plus chippad. Bilen är inte bänkad så har ingen aning vad för effekt som den har nu.
Idag åkte jag dit Poliskontroll med flygande besiktning dom kollade runt och hittade ca 10 punkter Pga styling och motor grejer men lyckades pruta ner det till endast 2 punkter så fick 1 Motor ändrad och 2 avgas ändrad (sitter 3" downpipe 3" kattalysator ingen främre ljuddämpare och 2 st 4,5" japps bak) Bilen är besiktad med dessa och buller test gjort och klarade testet men polisen tyckte inte det.
slutsumman av det en st registrerings besiktning, läste att man får ha en effekt ökning på 20% och vrid ökning på 10% men jag vill få igenom bilen med motor och avgas vad ska jag göra om jag ska behöva slänga in en 2,0T motor med orginal avgasrör kan man ju lika väl skrota bilen.
tacksam för svar// Erix
Det handlar inte om hur många hästkrafter eller vrid man har det handlar om hur man hanterar dom!!!!