Här kan du nog få hur många olika svar som helst, jag tycker dock att man ska ha helsyntet och nära den viskositet som Nissan rekommenderar men 5w40 funkar fint.
kör på teboil diamond extreme 10w60 är en perfekt olja till ca18det, 5w40 och 5w50 är skit i jämförelse med teboils 10w60 skruva mindre och kör mer
vart köper du denna oljan?
jag vet faktiskt inte då jag får min olja av en gammal stcc förare du behöver ju inte köra på just teboil, men jag rekommenderar den, kolla efter betäckningarna sae 10w-60.. api sl/cf, acea a3/b3
NISSAN 200SXS132JZ kolla in projektet här->GARAGET.org
kör på teboil diamond extreme 10w60 är en perfekt olja till ca18det, 5w40 och 5w50 är skit i jämförelse med teboils 10w60 skruva mindre och kör mer
vart köper du denna oljan?
jag vet faktiskt inte då jag får min olja av en gammal stcc förare du behöver ju inte köra på just teboil, men jag rekommenderar den, kolla efter betäckningarna sae 10w-60.. api sl/cf, acea a3/b3
tänk på att med 10-60 så skulle jag inte använda bilen när det är kallare än typ noll. 5-40 helsynt skulle passa utmärkt med tanke på din trimningsgrad.
Man ska inte kolla blint på siffrorna. Jag kör med 5-30w i min ena rb motor (rb25det)
tänk på att med 10-60 så skulle jag inte använda bilen när det är kallare än typ noll. 5-40 helsynt skulle passa utmärkt med tanke på din trimningsgrad.
Man ska inte kolla blint på siffrorna. Jag kör med 5-30w i min ena rb motor (rb25det)
Jag kör med 5w40 helsyntet med 6% x-1-r oljetillsats, men har sett/hört mycket om att 5w50 är bra till ca18det.