3498
Sök

b230A startar inte

9 Inlägg
20 november 2006
Trådstartare
#1
nu e de så här jag har en 240 med en b230a och det här kivats lite med mig så t'nkte höra om man kan få nån hjälp här nu av nån, först gick motorn bara upp till 1000-2000 varv å efter ett atg funka han å varva men tog nog en 10 minuter gick ente å varva, förgasarn läckte så ja bytte den, sen så fortsatte den likadant men kom inte igång , men sen funka han. sen blev de likadant skit igen å sen ville han inte starta alls.. händer ingenting när man vrider runt han mer änn att startmotorn jobbar som han ska å han går runt, tändspolen har jag testat med en annan dne är helt okej, men när jag snapsade han så va han igång en liten stund men dog sen , han har stått ett tag nu, skriv vad ni har för funderingar

3 Inlägg
20 november 2006
#2
Ganska svårt att förstå vad du skriver tongue

9 Inlägg
20 november 2006
Trådstartare
#3
jo men alltså det började med att han inte hade nån ork gick inte å varva han, gick abra på tomgång sen va man ju på förgasarn så läckte de som ett soll så hade ja en annan ja satte dit, och då funkade ju men sne kom de där me att han inte gick å varva sen ville han inte starta alls till slut de går kanske lite om man snapsar den, och har stått ett tag nu

144 Inlägg
21 november 2006
#4
får den fram soppa då tex om soppa filter är igensatt eller nåt sånt ,  eller om det är nån vakum slang som är dålig ???  big_smile


9 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
#5
jo soppan kommer fram de har ja kollat ryckt slangen precis vid förgasaren och pumpat å de flödar på bra

845 Inlägg
21 november 2006
#6
lät lite gran som min insprutare det där, men de visade sig vara en utsliten kabel som inte ville vara med längre. var exakt lika dant, gick inte å varva å när man väl varvade så la han av efter de.. kolla. kan juh va nån kabel som intevill vara med..


9 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
#7
ja, ja får se vad man kan hitta där imon

73 Inlägg
21 november 2006
#8
kolla tändkablana samt tändstiften


9 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
#9
ao tändkablarna stiften å fördelar lock e helt ok

144 Inlägg
21 november 2006
#10
inte hål i nå förgasar gummi ? så flotören inte jobbar som den ska , eller smuts i förgasaren ?


Mr White
1 072 Inlägg
21 november 2006
#11
Har du kolla förgasaroljan nått?Kolla även brytarspettsar.


747 Inlägg
21 november 2006
#12
Jag kan nog säga med all vetskap att det är mebanet i förgasarn.. byt den och sen häll på nya förgasaolja...

Älgahäng Räjsing Club

9 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
#14
Robban 245 skrev:
Har du kolla förgasaroljan nått?Kolla även brytarspettsar.

brytarlöst , är ju en b230 a

21 761 Inlägg
21 november 2006
#15
Blir tändstiften blöta när du tuggar på startmotorn?

Om inte, då kan kanske nålventilen ha hängt upp sig. När den hänger upp sig så släpper den inte fram bensin genom munstycket.

9 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
#16
Drönirettab skrev:
Blir tändstiften blöta när du tuggar på startmotorn?

Om inte, då kan kanske nålventilen ha hängt upp sig. När den hänger upp sig så släpper den inte fram bensin genom munstycket.

hmm får la plocka ett stift å glo på imon då, (ps tack alla som skriver å kommer me tips)

airbrush rookie
136 Inlägg
22 november 2006
#17
A motorn har väl visst brytarspetsar?

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

747 Inlägg
22 november 2006
#18
adde_p skrev:
A motorn har väl visst brytarspetsar?

Nej men den gammla B23

Älgahäng Räjsing Club

21 761 Inlägg
22 november 2006
#19
Från -85, när B230 kom alltså, så blev det brytarlöst på alla modeller. Är ganska säker på det.

9 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
#20
Drönirettab skrev:
Från -85, när B230 kom alltså, så blev det brytarlöst på alla modeller. Är ganska säker på det.

jepp de stämmer har faktist bara haft 240 med brytarlöst en 85 en 86 en 88


Sök