3673
Sök

Saab 9000 2,3T banbil med inriktning gata;)

Så snabb som möjligt för så lite pengar som möjligt=) Tanken iallafall är väl att den i första skedet bara kommer att göras iordning för att kunna besikta vilket den inte har vart på 4 år!! Senare kommer den att utvecklas till en... Visa mer

3 425 Visningar
Uppdaterades senast 28 mars 2014
11 Inlägg
7 mars 2014
Trådstartare
NU har jag äntligen fått hem min 9000 som jag ska bygga banbil på:)
Projektet kommer att börja med att jag kommer att gå över hela bilen för att se vad som behöver göras och vad som komma skall,men eftersom jag har både "fru" och barn så kommer jag att ta det lite steg för steg för att ekonomin inte är helt under kontroll:P
Men den grundläggande taken är iallafall att den ska vara inriktad på bana men att man även ska kunna åka till den lokala korvkiosken samt åka till diverse bilträffar. Och den har ju vart bänkad på 380hk på hjulen och det är väl tanken att det ska bli samt att göra iordning bilen med chassi,bromsar och lättning,just för att det ska gå så fort som möjligt på bana:)

231 Inlägg
9 mars 2014
Lägger en prenumeration. smile

"Har du inte hyfs nog att ljuga?"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

5 710 Inlägg
10 mars 2014
Kopiera min så blir den hyvsat snabb iaf=)

MVH Jonas
..............

11 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
Fast din bil är ju ljusår mot vad min är och kommer att bli:p

11 Inlägg
19 mars 2014
Trådstartare
Ledsen för dålig uppdatering men det har vart lite problem med garage/förvaringsplats så har inte hänt så mycket ännu och nu när jag äntligen fixat garage så kom det snö naturligtvis:( och hade ingen direkt lust att åka med breda sommardäck och alldelse för mycket HK under huven;) Men vi hoppas och tror på bättre väder till veckan så ska jag börja att plocka ner och skriva lite lista på saker som ska införskaffas när pengarna finns:)Och nu när jag ändå har er på tråden så kanske ni skulle vilja ge lite tips på bra,snygg och billig täckplåt för att montera inne i bilen?Har nämligen lite idéer på vad jag ska göra wink

5 710 Inlägg
20 mars 2014
Täckplåt till vad?

MVH Jonas
..............

11 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
Bland annat handskfacket som ska tas bort och även ac och radiohålet:)

5 710 Inlägg
24 mars 2014
Har du inte tillgång till kolfiber är mattsvartlackad alu kanske det bästa.

MVH Jonas
..............

11 Inlägg
25 mars 2014
Trådstartare
Vart hittar man det??smile

5 710 Inlägg
26 mars 2014
RallyPower skrev:
Vart hittar man det??smile

Goggla på aluminiumplåt i ditt närområde och du bör finna. Lacka får du göra själv.
Vill man ha kolfiber finns det t.ex här:
http://www.acm-ab.se/kolfiber-ark/1183-0 inte det billigaste alternativet dock.
En aluplåt klädd med kolfiberfilm kan ju vara ett alternativ oxo även om jag halvt ogillar när det inte är äkta....

MVH Jonas
..............

11 Inlägg
28 mars 2014
Trådstartare
Var nästan aluplåt jag tänkte eftersom jag jobbat lite med det innan:p

Sök