1884
Sök

Saab 9000 2,0t -97 150hk motorn

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
26 mars 2014
#21
Bmw518 skrev:
Okej tack för bra sva, en fråga bara, hur ställer ja ner GLT, skruva på wg stången då eller ?

Nu ska vi se om jag tänker åt rätt håll! Men du ska skruva ut stången tills du når rätt GLT. 1 varv på stången ska motsvara 0,03 bar, så bara räkna hur många varv du behöver skruva. Skruva lagom, kör en sväng och testa hur GLT ligger, och fortsätt så tills du ligger på 0,4 bar smile


36 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
#22
Echonator skrev:
Bmw518 skrev:
Okej tack för bra sva, en fråga bara, hur ställer ja ner GLT, skruva på wg stången då eller ?

Nu ska vi se om jag tänker åt rätt håll! Men du ska skruva ut stången tills du når rätt GLT. 1 varv på stången ska motsvara 0,03 bar, så bara räkna hur många varv du behöver skruva. Skruva lagom, kör en sväng och testa hur GLT ligger, och fortsätt så tills du ligger på 0,4 bar smile

Okej ska prova, men vissa säger ju att man inte ska fingra i stången överhuvudtaget ? smile


Köpingsbo i exil
507 Inlägg
26 mars 2014
#23
Bmw518 skrev:
Echonator skrev:
Bmw518 skrev:
Okej tack för bra sva, en fråga bara, hur ställer ja ner GLT, skruva på wg stången då eller ?

Nu ska vi se om jag tänker åt rätt håll! Men du ska skruva ut stången tills du når rätt GLT. 1 varv på stången ska motsvara 0,03 bar, så bara räkna hur många varv du behöver skruva. Skruva lagom, kör en sväng och testa hur GLT ligger, och fortsätt så tills du ligger på 0,4 bar smile

Okej ska prova, men vissa säger ju att man inte ska fingra i stången överhuvudtaget ? smile

Nej det ska man inte, men någon har uppenbarligen gjort det, och i ditt fall handlar det om att återställa till rätt GLT wink


36 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
#24
Echonator skrev:
Bmw518 skrev:
Echonator skrev:

Nu ska vi se om jag tänker åt rätt håll! Men du ska skruva ut stången tills du når rätt GLT. 1 varv på stången ska motsvara 0,03 bar, så bara räkna hur många varv du behöver skruva. Skruva lagom, kör en sväng och testa hur GLT ligger, och fortsätt så tills du ligger på 0,4 bar smile

Okej ska prova, men vissa säger ju att man inte ska fingra i stången överhuvudtaget ? smile

Nej det ska man inte, men någon har uppenbarligen gjort det, och i ditt fall handlar det om att återställa till rätt GLT wink

Okej ska ja koppla ur den chippade boxen före och koppla i orginal boxen när ja ställer grundladet eller kan ja ha i chippade  boxen och bara ställa ner laddet till ja når 1,2 ?


Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
26 mars 2014
#25
Bmw518 skrev:
Echonator skrev:
Bmw518 skrev:

Okej ska prova, men vissa säger ju att man inte ska fingra i stången överhuvudtaget ? smile

Nej det ska man inte, men någon har uppenbarligen gjort det, och i ditt fall handlar det om att återställa till rätt GLT wink

Okej ska ja koppla ur den chippade boxen före och koppla i orginal boxen när ja ställer grundladet eller kan ja ha i chippade  boxen och bara ställa ner laddet till ja når 1,2 ?

Ryck säkring nummer 5 (APC och heat pump) sen ska du åka på GLT! smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
26 mars 2014
#26
kwansa skrev:
Bmw518 skrev:
Echonator skrev:

Nej det ska man inte, men någon har uppenbarligen gjort det, och i ditt fall handlar det om att återställa till rätt GLT wink

Okej ska ja koppla ur den chippade boxen före och koppla i orginal boxen när ja ställer grundladet eller kan ja ha i chippade  boxen och bara ställa ner laddet till ja når 1,2 ?

Ryck säkring nummer 5 (APC och heat pump) sen ska du åka på GLT! smile

Precis! Eller håll foten på bromsen så att bromsljuset tänds, då går man automatiskt på GLT smile



Sök