Hej, ny här.
Jag har i dagarna börjat installera lite mer ljud i min Audi 100 -94. Det är tänkt att jag endast ska köra DLS och ska köra 7 * 10" i hatthyllan för mellanbas, någon sorts sub, antingen 2 * 10" eller 1 * 12" (har inte bestämt än) och kitsystem fram. DLS CA41 som bryggas i A-kanalen får driva sub mono, B-kanalen mellanbas. Inbyggda effekten i cd-radion driver framsystemet.
Allt byggs med 22-16-12-25mm mdf, till min hjälp har jag överhandsfräs (Bosch) med ett gäng frässtål, en bra sticksåg (Bosch blå), cirkelsåg samt självklart borrmaskin och en del handverktyg. Allt snickeri görs i en lokal nere i källaren omgjort till snickarverkstad, garaget är lite väl trångt.
Alla delar ska lackas med bilens färg, tornadoröd och logos mm, ska få en svart ram för att skapa djupeffekt. Självklart glas, lite ljus tillkommer också.
Hatthyllan ska få en baffel i 12mm mdf, det är väl så långt jag kommit än. Se efter i mitt galleri för att se bilder och kommentera gärna, tänk bara på att det är endast lackat en gång än så länge. Minst 1 lager till + svart effekt och klarlack saknas.
Tråden uppdateras när jag väl fått mer gjort, baffeln på plats etc.