3078
Sök

laga kantstötning

85 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
hej allihopa!

tänkte höra om det är någon som har lagat kantstötningar på alu-fälgar? det är mindre märken som jag tänkte slipa ner och spackla sen lacka i samma färg som fälgen.
har denna guide som hjälp: http://www.audiworld.com/tech/ext43.shtml

men vilket spackel ska man använda? någon som provat?

mvh johannes

www.rallyshop.se
551 Inlägg
21 november 2006
Lämna in dom  i  stället, det kostar 1300:- här i skåne med spakcel och alt! Dom andvänder vanlig metalspackel kostar 69:- på biltema.!!

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

506 Inlägg
21 november 2006
Är det för alla fälgarna då? Har 2 fälgar som har lite grövre kantstötningar och 2 som inte har några märkvärdiga märken.

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

506 Inlägg
22 november 2006
.

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

85 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
jag har bara 1 fälg som e stött... tänkte prova själv...
metallspackel menar du? som denna: http://www.biltema.se/products/product. … emId=83176

www.rallyshop.se
551 Inlägg
22 november 2006
Japp det är det spackelt!
Jupp 1300 för alla fyra

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

.......
2 655 Inlägg
22 november 2006
tycker inte de låter som ett seriöst företag som spacklar sen lackar, de företaget ja hörde på om mina fälgar, dom svetsar slipar rent och lackar dom om man vill de. fast ja vet inte är inte så ärfaren på de området så de kanske blir bra kvalle av de dom spacklar me åså fast ja föredrar att få svetsat...

506 Inlägg
22 november 2006
Ska iaf prova själv att spackla mina fälgar. Ifall det blir kasst så får man lämna in dem tongue

506 Inlägg
23 november 2006
Vad är hemsidan till den firman i skåne eller nummer?

85 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
hehe har der redan gått åt h-vete? tongue

jag tänkte prova att spackla min fälg oxå! men måste hitta lackfärgen oxå! har nebula i black chrome... någon som vet vart jag kan köpa?

mvh johannes

506 Inlägg
25 november 2006
Skulle det gå att lämna in fälgarna till en firma och slippa ta bort däcken?

Sök