Japp största problemet till en början är bränsletillförseln, och då även rätt bränsleblandning då alldeles för fet bränsleblandning inte är bra heller. Men när bränslet är i ordning så hänger det på allt runtikring, t.ex stakar, block, turbo osv.
Ja då är det ju bara smacka dit och börja mappa
Tror inte bilprovningen skulle ens bry sig sålänge avgasvärdena ser bra ut och det inte är allt för tydligt att det är bytt sprut. Men beror som vanligt på besiktningsmannen.
Annars går det ju att regga in med E85 och eftermarknadssprut utan större svårigheter, det som krävs är ett bänkningspapper som intyg på motoreffekten, godkända avgasvärden, slangar som är godkända för E85 och en klisterlapp på intsrumentbrädan där det står "Endast E85", sen är det bara glida genom regbes och vips så är bilen helt lagligt med MSet
Vet dock inte om det går att regga in med turbo utan att bygga om tillräckligt för att kunna regga som ombyggt fordon. Går iaf att regga ombyggt fordon med turbokonverterad motor, eftermarkadssprut och E85.
Edit:
Byta till kraftigare pump/pumpar är ju inga problem. Det är ju det absolut minsta arbetet med turbokonvertering.
Vet inte om det är annan pump till 760 men till 740 är originalpumpen på ca 120L/h har jag för mig (gäller alltså tryckpumpen, förpumpen vet jag ej vad den flödar).
120L/h @3bar = 2000cc/min
2000cc/min räcker till ca 260hk.
Däremot minskar flödet vid högre tryck, så säg att grundtrycket är 3bar laddar du då 0,5bar får du ett bränletryck på 3,5bar med en linjär BTR och då kanske flödet bara är 1800cc/min och det räcker endast till ca 235hk (notera att detta flöde är endast en vild gissning från min sida, har inte koll på hur mycket flödet minskar beroende på bränsletrycket).