fritszol skrev:
Hejhej.
Jag har skaffat mig skylthållare i usa storlek, fina o så, tänkte montera dom på min cheva 1951.
1. Fram i mitten på stötfångaren,
2. Bak under vänster baklampa (finns ju skyltbelysning där) och riva bort dom gamla skyltbelysningar.
Nu måste man ju få godkänt från transportstyrelsen innan man får sånna små.
Jag tänkte ha som ursäkt att jag renoverar bilen till orginal och att det inte finns plats för stora skyltar längre. Bak gör det ju faktiskt inte det, annars sticker den ut en bit från bilen ju, plus att skyltbelysningen bara tar en sida i så fall. Men fram hade det väl gott med eu skyltar egentligen, men nu har jag ju USA hållaren
Jag vet att dom inte riktigt är villiga på en vanlig bil. Men är dom lite snällare om man har en gammal amerikansk bil?
fritszol.
Klart som fan att du ska ha små skyltar på Chevan. Det kallas ju inte för USA-skyltar för intet. Hur ser det ut på transportstyrelsens hemsida? Finns det små skyltar som alternativ där man gör beställningen? Annars får du väl ringa och förklara hur det är med just din bil, för oftast finns det verkligen ingen plats för stora skyltar. Jag har en avställd Van och den fick jag små skyltar till både fram och bak fast det hade gått med stora fram men minns inte om jag fick ringa eller inte. Men lycka till med att försöka att få "riktiga" skyltar!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!