3851
Sök

Volvo 745 läker in vatten på golvet!

Emelie Hallberg
829 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
Hej, jag blir tokig snart sad bytte hela golvmattan i bilen eftersom den gamla möglat.... var dyngsurt..
tejpade takluckan samt "plopparna" för usa takräcket.
men likförbannat är de blött på golvet fram ...
iallafall på höger fram kolla lite snabbt ikväll...
vart kommer de från? sad bilen körs inte så kan inte vara nå värmepaket eller nått sånt..

Med vänlig hälsning Emelie

Emelie Hallberg
829 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
Ingen som vet? De är INTE blött upp mot pedalerna (inte på passagerarsidan heller)
utan mitt på golvet fram.... jätte blött...
Inte blött efter listen i framrutan på insidan/inte taket

Saabifierad
2 031 Inlägg
8 april 2014
Låter som att du har rosthål i golvet. Jag tolkar det dock som att du har bytt hela bilens golvmatta? isåfall borde du sett rosten, men har du kollat undertill bilen?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

236 Inlägg
8 april 2014
kollat fuktspärren ( brukar vara en transparant plastfilm ) innanför dörrsidan, brukar kunna läcka in om den är trasig / otät.. samt dörrlister ?

Man måste ha humor

Emelie Hallberg
829 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
inge rost i golvet och bilen bara står (brukas inte ännu) de enklaste är nog att spola med vattenslang eftersom det verkar läka in mycket i bilen.... tror dock inte de är framrutan.

6 738 Inlägg
8 april 2014
försvinner det vatten i expansionstanken? sitter nämligen en ventil ovanför pedalerna till värmepaketet som jätte gärna läcker på 740 även om bilen inte används smile
Senast redigerat av Henkix (8 april 2014)

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Emelie Hallberg
829 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
Nja tror inte de försvinner nå vatten skall kika imorgon smile

Handledare
1 481 Inlägg
8 april 2014
Hade en 745:a som läckte in vatten. Det var ett plastlock som satt i hjulhuset som var löst. Satt väl friskluftventil där på tidiga 740.
Senast redigerat av saab_sonett (8 april 2014)

Emelie Hallberg
829 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
men läker de när den bara står? är ju bägge sidorna fram..

Handledare
1 481 Inlägg
8 april 2014
Spolade vatten utvändigt och letade läckan, Då såg jag att det rann in vatten vid plastlocket. Rinner efter innerskärmen på utsidan och sedan rätt in vid locket.

Emelie Hallberg
829 Inlägg
9 april 2014
Trådstartare
okej, måste kika på de där smile innan de är försent än en gång.... äckligt när de blir sådär blött... gamla mattan var grymt äcklig

315 Inlägg
9 april 2014
kolla takluckan om du har det så att inte kanalerna eller slangen som leder ut vattnet i a stolparna är trasiga eller täta....

Emelie Hallberg
829 Inlägg
9 april 2014
Trådstartare
jag har tejpat takluckan trodde de var den som läkte

Emelie Hallberg
829 Inlägg
11 april 2014
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114487/114487-6df024814600b942458c296d647be923.jpg
Fick slita ur golvmattan igen.... sen torkade jag torrt.   hällde vatten med blomkanna utanför..

hällde nertill vid listen på förarsidan i hörnet (vattnet rinner ner vid torpedväggen i nån dränering tydligen)  men när jag kollade i bilen sipprade de ut vatten i vänstra hörnet ( ser ut som en platta med hål i som färgen försvunnit lite på) i vänstra hörnet kom vattnet ifrån?

Sök