3884
Sök

Transportstyrelensens ägarbyte app?

1 322 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
Hej. ska ev köpe bil på lörda.

obes,oskatt ..  Känner att jag inte vill riskera böter , och tar de säkra före de osäkra. vilket är: isf göra ägarbytet via appen, å då antar jag att jag blir ägare direkt(?) å sen hämta den på måndag eller tisdag. när jag försäkrat å ställt pån... big_smile

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

mopar300
8 april 2014
blir du ägare genom appen så kan du ställa på den på direkten så slipper då åka 2 ggr
först en försäkring sedan påställning,å vips e de bara att ut å glida.......

1 322 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
mopar300 skrev:
blir du ägare genom appen så kan du ställa på den på direkten så slipper då åka 2 ggr
först en försäkring sedan påställning,å vips e de bara att ut å glida.......

ahaaa.. de är så alltså! men.. länsförsäkringar som vi har alla bilar på, har inte öppet på helgen (tror jag..?) eller de kanske täcknas ändå, genom internet? roll

Volvo 945aaah!

Egen
277 Inlägg
8 april 2014
Internet eller ring dem

Edit:
Du får inte köra den obes
Senast redigerat av SimonT (8 april 2014)

mopar300
8 april 2014
skall du ha bilen så gör då ägarbytet på en vardag....
går ju bra att ta en försäkring en vardag innan en helg så e de löst,al ringa å fråga om deras öppentider...

mopar300
8 april 2014
SimonT skrev:
Internet eller ring dem

Edit:
Du får inte köra den obes

jo om man betäller en bes typ i en annan stad,då e de bare å åk....

1 322 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
mopar300 skrev:
skall du ha bilen så gör då ägarbytet på en vardag....
går ju bra att ta en försäkring en vardag innan en helg så e de löst,al ringa å fråga om deras öppentider...

Går de göra bakåt i tiden ? för gubben e ej hemma veckan där efter som jag tänkte hämta den.
Nu kommer jag nog låta efterbilven.. Varför ska man göra på vardagen? tongue

Volvo 945aaah!

2 266 Inlägg
8 april 2014
Länsförsäkringar har journr att ringa bara kolla på deras hemsida som man kan ringa och försäkra innan man gör ägarbytet.

Gjorde detta förra helgen med transportstyrelsens app och ett journr.

svetsdiff !!!

5 198 Inlägg
8 april 2014
Men krångel pellar. Fixa fösäkring på internet samtidigt som ägarbytet,,,,

57 Inlägg
8 april 2014
Du kan även försäkra bilen innan du äger den, men försäkringen börjar gälla först när du står som ägare.

1 322 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
gamlingen skrev:
Men krångel pellar. Fixa fösäkring på internet samtidigt som ägarbytet,,,,

så om jag tecknar på helgen börjar de gälla direkt då?yikes känns dumt åå teckna på freda  om ja inte ska ha den..

Volvo 945aaah!

1 322 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Länsförsäkringar har journr att ringa bara kolla på deras hemsida som man kan ringa och försäkra innan man gör ägarbytet.

Gjorde detta förra helgen med transportstyrelsens app och ett journr.

hitta inge journr,,,,

Volvo 945aaah!

1 322 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
miatasimon skrev:
Du kan även försäkra bilen innan du äger den, men försäkringen börjar gälla först när du står som ägare.

ahaa. hur gör ja då om ja försäkrar på freda. visar sig att den e dret , hur tar ja isf bort den ? även fast den inte börjat gälla? tongue

Volvo 945aaah!

57 Inlägg
8 april 2014
Celeron skrev:
miatasimon skrev:

ahaa. hur gör ja då om ja försäkrar på freda. visar sig att den e dret , hur tar ja isf bort den ? även fast den inte börjat gälla? tongue

Gjorde detta när jag köpte min bil, då hade jag ca 3st försäkrade samtidigt och köpte ingen av dom wink När jag bestämt mig för att jag inte ville ha någon av dessa ringde jag bara Länsförsäkringar och så tog de bort försäkringarna, men när jag ringde lät det som om jag bara hade kunnat låta det va.

Sök