4149
Sök

Hur ta bort plastinredningen Audi A3?

22 Inlägg
10 april 2014
Trådstartare
Hur tar man bort plastinredningen som sitter på bakluckan på en Audi A3 (00)?
Hittar bara två skruvar vid det inre handtaget eller vad är.

Behöver kommer åt låscylindern. Får bara in halva nyckeln. Centrallåset funkar ej pga trasig vakuumpump men jag är osäker om bakluckan går på centrallåset? Jag har ingen fjärr, bara vanlig nyckel.

Om luckan går på centrallåset vore enklast köpa en begagnad vakuumpump.

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
10 april 2014
Tror den förövningar bara sitter med clips, Googla, många som rivit sina A3or genom åren smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

Avstängd
10 388 Inlägg
10 april 2014
t_one21 skrev:
Tror den förövningar bara sitter med clips, Googla, många som rivit sina A3or genom åren smile

Stämmer bra.

Dock galet lätt att dra sönder hållarna till clipset i själva plastdelen.

Ska inte svära på att det är så på din, på min går den iaf på vakuum och delar krets med dörrarna.

Detta gäller för 2dörrars. Har man 4 dörrar så delar förardörren och tanklocket "krets", och övriga dörrar samt bakluckan delar krets
Senast redigerat av it_mutt (10 april 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
10 april 2014
Bra att autocorrect är med och stökar... smile

Tror fördelningen är så jag med, men vågar inte svära på det.

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

22 Inlägg
10 april 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:
t_one21 skrev:

Stämmer bra.

Ska inte svära på att det är så på din, på min går den iaf på vakuum och delar krets med dörrarna.

Detta gäller för 2dörrars. Har man 4 dörrar så delar förardörren och tanklocket "krets", och övriga dörrar samt bakluckan delar krets

Ursäkta en novis smile

Jag har en 4 dörrars...
Så vad innebär att övriga dörrar och baklucka delar krets?
Bör bakluckan låsas och låsas upp via centrallåset när jag öppnar med nyckel i förar/passagerardörren?

Avstängd
10 388 Inlägg
10 april 2014
sailorcap skrev:
it_mutt skrev:
t_one21 skrev:

Stämmer bra.

Ursäkta en novis smile

Jag har en 4 dörrars...
Så vad innebär att övriga dörrar och baklucka delar krets?
Bör bakluckan låsas och låsas upp via centrallåset när jag öppnar med nyckel i förar/passagerardörren?

Ja, det bör den göra.

Men, att de delar krets innebär (i princip)

Om kretsen (slangarna från clåsmotorn) till tanklocket börjar läcka, kommer inte heller centrallåset fungera på förardörren. Skulle slangen gå av till ex.vis bakluckan, så ska/bör inte heller de andra dörrarna (förutom förardörren och tankluckan) låsas när du låser bilen.

Clåsmotorn har två utgångar. En till varje "krets" (salangsystem)

Och på en tvådörrars är det; 1 krets (ett "slangsystem") till alla dörrarna, och 1 krets till tanklocket.
På en fyradörras; 1 krets till förardörren och tanklocket och 1 krets till bakluckan och de andra tre dörrarna.

Hänger'u med? smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök