Svar från ESS;
"Please see attached instructions on how modify install fan.
Did you recive the fan spacer with your kit?
Please also check step 18 in the installtion manual. Her you can see the bracket that moves the hose away from the hose.
Do you have this bracket?
I included a new belt and a new pulley in the ECU shipment. You must use this pulley and belt.
The pulley you have is wrong for your setup."
.. Instruktionerna (som jag naturligtvis inte fick med vid leveransen) visar hur man skall KAPA ned fläktvingarna. Kul. Sedan ska man dit med en spacer. Som jag inte fått.
Steg 18 hade jag missat, då det handlar om hur man ska byta ut styrservobehållaren, något jag inte ville göra, varpå jag sket i att läsa steget. Vad jag då missade var att i samband med monteringen av den nya behållaren ska det dit en liten distans för kylarslangen så den kommer bort en bit från kompressorhjulet. Detta är dock lätt åtgärdat nu efteråt.
För er engelskspråkiga förstår ni av deras kommentar att jag fått fel spännare och rem.. Remmen vet ni redan att jag bytt ut, men nu ska jag tydligen få både ny rem och spännare för den jag har fått är för liten.
Går bra för mig!
Databoxen bör komma idag eller imorgon tydligen, och tillsammans med den nya spännaren och remmen. Distansen för fläkten kommer senare..
Pratade med dem via telefon nu idag angående allt detta och för all del, dem är trevliga och serviceinriktade, men jag börjar ledsna på att ta mig fan allt har gått åt helvete med detta.
Blir det inte ett jävla drag på bilen så vill jag inte rekommendera detta till någon..
![roll](img/smilies/roll.png)