Hej jag undrar vilka bakaxlar som har distanshylsa och stukhylsa för jag vet inte vilken av dom 2 jag har. Åtdragning bakaxel med distanshylsa 200-250nm och stukhylsa 120-280nm. Om bakaxeln är s märkt före serienummret så har den stukhylsa och den utan s har distanshylsa. För jag vill inte förstöra bakaxlen vid montering sen om jag drar åt för hårt. Och ska man räkna antalet varv på muttern när man lossar den samt göra passmärken mellan pinjongflänsen och flänsmutter? Jag har en stel bakaxel utan slung och lamelldiff.
Varför ska jag byta axel om bara packboxen läcker? vet ju bara inte hur hårt jag ska dra muttern för att jag inte vet vad jag har för axel hittar ingen text på den.
Köpte en ny tätning på Volvo och den passade perfekt och så drog jag muttern med 150 nm räcker det eller? för jag gjorde en markering på muttern och axeln hur den satt innan lossade den och nu när jag har skruvat dit den så stämmer markeringen.
Alla axlar jag bytt pinjongtätning / packbox på så har jag bara dragit muttern med mutterpicka.. Visste ärligt talat inte om något moment men ingen av dem har rastat / haft missljud efteråt.
Den satt också hårt för mig, det är bara och använda en skruvmejsel eller liknande så kommer den att lossna till slut. Jag slog ett hål i den gamla packboxen med en mejsel och drog ut skiten. Men räkna med mycket svordomar.