Trevligt projekt! Blev det dyrt med pulverlack på fälgarna? Svårt att se på bilderna men ser ut som att du kan flytta ut hjulen något. Biltema har billiga universalspacers som är antingen 3 eller 5mm tjocka. Man kan även använda dubbla (dock lite pilligt då dem ej centrerar mot navet). Kör man dubbla kan man ju antingen kombinera en 3mm och en 5mm eller dubbla 5mm. Bara en tanke! Lycka till med framtida planerna!
Mvh Danne
tackar så mkt! Ja det är väl kanske möjligt att jag kan spacea ut lite i bak! Men i fram går det inte haha! Tight som fan!:p och Biltemas köper jag inte om jag ska köpa spacers då köper jag riktiga grejer! inget i eller på min bil kommer från biltema!
Tack för lyckönskningen också! hoppas du följer detta vidare!
Trevligt projekt! Blev det dyrt med pulverlack på fälgarna? Svårt att se på bilderna men ser ut som att du kan flytta ut hjulen något. Biltema har billiga universalspacers som är antingen 3 eller 5mm tjocka. Man kan även använda dubbla (dock lite pilligt då dem ej centrerar mot navet). Kör man dubbla kan man ju antingen kombinera en 3mm och en 5mm eller dubbla 5mm. Bara en tanke! Lycka till med framtida planerna!
Mvh Danne
tackar så mkt! Ja det är väl kanske möjligt att jag kan spacea ut lite i bak! Men i fram går det inte haha! Tight som fan!:p och Biltemas köper jag inte om jag ska köpa spacers då köper jag riktiga grejer! inget i eller på min bil kommer från biltema!
just deras spacers skiljer sig inte från andra tillverkares "universalspacers" men helt klart är det bättre med riktiga där du har styrning mot nav osv klart jag kommer följa! Kika gärna på mitt bmwprojekt.
Mvh Danne
just deras spacers skiljer sig inte från andra tillverkares "universalspacers" men helt klart är det bättre med riktiga där du har styrning mot nav osv klart jag kommer följa! Kika gärna på mitt bmwprojekt.
mvh danne
tack för detta! Ska givetvis kika in på ditt projekt!
Mvh Danne
mvh danne
pulverlackeringen kostade inte en krona så det kan jag inte svara på tyvärr!
Blev själv sugen på spacers, få se hur den ser ut när jag fått på coilisarna men tror det ligger på listan
/nicke
Beror ju lite på vad du har för ET på fälgarna original ska det vara 42 eller 45 om jag inte minns fel! jag har 37 på mina Braid! vilket släpper ut hjulet ca 2 cm till! men tänk på att drivknutarna på VAG bilar är känsliga så man ska inte spacea ut för mkt då äts knutarna upp! max 3 cm har jag hört! bara ett tips! Vet förresten en som har RS4 bodykitt om du var sugen på det! Inte allt för stora pengar heller!
Hmm ja det tål ju verkligen att tänka på tack för heads up på den, får kolla upp men som sagt jag blev bara sugen o jag får se när den kommer ner i backen om det ens behövs. Skickar pm om kitet
shit vilken dålig uppdatering den typ senaste veckan känns det som! Tyvärr så är det lite kärvt ekonomiskt atm... Men snart är det dags för lite updates igen! Bilen ska snart få sig en omgång Ultimate Compound, Ultimate Polish och sist men inte minst en omgång M188 (Deep Crystal Coating)! Allt detta ifrån Meguiar's! Med detta gjort kommer det bli så mkt enklare att tvätta bilen! Sen är det ju det här med avgassystemet! då en annan go gubbe köpte en riktigt fett slutdämpare blev jag riktigt kluven i hur jag ska göra, om jag ska ha japs eller sport med dubbla utblås.... den sistnämnda dämparen sitter som en smäck i det utskurna för slutrören i kofångaren i bak! Äh vi får la se kanske blir japs först och ett byte senare! av erfarenhet ver jag att det låter gött med japs på 1.8t motorerna! ha det gött så länge! Tipsa gärna om vad man kan göra mer!
Kör på Japs, jag var sugen på det hela tiden och beställde t.o.m en som jag skickade tillbaka (för liten) och en som blev restad hos återförsäljaren så jag fick välja på att avboka eller vänta.
Jaja lycka till med rekonden, kul att du gillar meguiars grejer det var det första jag började anv när jag gick på kurs hos the polishman för att sen jobba som rekondare i 5år (inget jag saknar dock)
Kör på Japs, jag var sugen på det hela tiden och beställde t.o.m en som jag skickade tillbaka (för liten) och en som blev restad hos återförsäljaren så jag fick välja på att avboka eller vänta.
Jaja lycka till med rekonden, kul att du gillar meguiars grejer det var det första jag började anv när jag gick på kurs hos the polishman för att sen jobba som rekondare i 5år (inget jag saknar dock)
/nicke
Ja det blir nog fan en japs asså! Ja har fått bra kontakt med dom på Meguiar's och det är sjukt bra produkter så det är bara kul att arbeta med det lite som hobby! Förstår att man kanske tröttnar efter 5 år iofs!
Beställt bättringslack idag! denna gången på sprayburk! aldrig mera lackstift! så på torsdag kommer detta hem! i helgen blir det nog te att lacka upp lite skavanker!
Beställt bättringslack idag! denna gången på sprayburk! aldrig mera lackstift! så på torsdag kommer detta hem! i helgen blir det nog te att lacka upp lite skavanker!
Var hittar man färgkoden?
/nicke
antingen i köpebeviset (från bilen va ny) eller i serviceboken tror jag, kan stå i instruktionsboken också, men jag beställde från Toveks bil som är återförsäljare för audi bilar och reservdelar!
Jag har bestämt mig för att jag vill ha en "vinge" på bilen! har tänkt mig en sån här! Vad tror ni om det? bara en kommentar liksom! kommer sätta en sådan där i vilket fall! http://www.styling4u.se/p/biltillverkar … -seda.html
Sen till en annan grej jag tänkt lite på! Foliera lite detaljer, såsom dörrhandtagen och sidospeglarna! Och även köra den vingen i samma folie då givetvis! Men osäker på om det blir snyggt!? Kanske bara ska köra vingen och sidospeglarna i folie! Jobbigt ibland!
Snygg! Lagom diskret och självklart ska du prova foliera det är ju billigt och bara ta bort om man inte får den där "sköna känslan" direkt. 1m räcker ju till massa o kostar ju "bara" 225-350kr o din tid.