3945
Sök

Audi projekt igen!

Äntligen en Audi igen! Den här bilen ska bli kul att få projektera lite med! Coils och lite annat smått och gott! :) Läs mer i inläggen! :)

20 614 Visningar
Uppdaterades senast 7 september 2014
126 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
daaanyy skrev:
Trevligt projekt! Blev det dyrt med pulverlack på fälgarna?
Svårt att se på bilderna men ser ut som att du kan flytta ut hjulen något. Biltema har billiga universalspacers som är antingen 3 eller 5mm tjocka. Man kan även använda dubbla (dock lite pilligt då dem ej centrerar mot navet). Kör man dubbla kan man ju antingen kombinera en 3mm och en 5mm eller dubbla 5mm. Bara en tanke! smile
Lycka till med framtida planerna!

Mvh Danne

tackar så mkt!smile
Ja det är väl kanske möjligt att jag kan spacea ut lite i bak! Men i fram går det inte haha! Tight som fan!:p och Biltemas köper jag inte om jag ska köpa spacers då köper jag riktiga grejer!smile inget i eller på min bil kommer från biltema!smile

Tack för lyckönskningen också!smile hoppas du följer detta vidare!smile

Audi - The 4 rings of power!

670 Inlägg
6 maj 2014
DJLeo skrev:
daaanyy skrev:
Svårt att se på bilderna men ser ut som att du kan flytta ut hjulen något. Biltema har billiga universalspacers som är antingen 3 eller 5mm tjocka. Man kan även använda dubbla (dock lite pilligt då dem ej centrerar mot navet). Kör man dubbla kan man ju antingen kombinera en 3mm och en 5mm eller dubbla 5mm. Bara en tanke! smile

Mvh Danne

tackar så mkt!smile
Ja det är väl kanske möjligt att jag kan spacea ut lite i bak! Men i fram går det inte haha! Tight som fan!:p och Biltemas köper jag inte om jag ska köpa spacers då köper jag riktiga grejer!smile inget i eller på min bil kommer från biltema!smile

just deras spacers skiljer sig inte från andra tillverkares "universalspacers" men helt klart är det bättre med riktiga där du har styrning mot nav osv smile klart jag kommer följa! Kika gärna på mitt bmwprojekt.

mvh danne

Mvh Daaanyy

126 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
daaanyy skrev:
DJLeo skrev:
daaanyy skrev:

Mvh Danne

tackar så mkt!smile

just deras spacers skiljer sig inte från andra tillverkares "universalspacers" men helt klart är det bättre med riktiga där du har styrning mot nav osv smile klart jag kommer följa! Kika gärna på mitt bmwprojekt.

mvh danne

tack för detta! Ska givetvis kika in på ditt projekt!smile

126 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
daaanyy skrev:
DJLeo skrev:
daaanyy skrev:

Mvh Danne

tackar så mkt!smile

mvh danne

pulverlackeringen kostade inte en krona så det kan jag inte svara på tyvärr!smile

670 Inlägg
6 maj 2014
Hehe ok. Nej så är det ibland!

Mvh Daaanyy

103 Inlägg
6 maj 2014
Blev själv sugen på spacers, få se hur den ser ut när jag fått på coilisarna men tror det ligger på listan smile

/nicke

Performance By Nicke

126 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
daaanyy skrev:
Hehe ok. Nej så är det ibland!

det brukar vad jag har hört kosta mellan 1000-2000 kr för alla fyra! smile

126 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
Nicke41 skrev:
Blev själv sugen på spacers, få se hur den ser ut när jag fått på coilisarna men tror det ligger på listan smile

/nicke

Beror ju lite på vad du har för ET på fälgarna original ska det vara 42 eller 45 om jag inte minns fel! jag har 37 på mina Braid! vilket släpper ut hjulet ca 2 cm till! smile men tänk på att drivknutarna på VAG bilar är känsliga så man ska inte spacea ut för mkt då äts knutarna upp! max 3 cm har jag hört! bara ett tips! smile Vet förresten en som har RS4 bodykitt om du var sugen på det! Inte allt för stora pengar heller!

103 Inlägg
6 maj 2014
Hmm ja det tål ju verkligen att tänka på tack för heads up på den, får kolla upp men som sagt jag blev bara sugen o jag får se när den kommer ner i backen om det ens behövs. Skickar pm om kitet

/nicke

Performance By Nicke

126 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
shit vilken dålig uppdatering den typ senaste veckan känns det som! Tyvärr så är det lite kärvt ekonomiskt atm... Men snart är det dags för lite updates igen! Bilen ska snart få sig en omgång Ultimate Compound, Ultimate Polish och sist men inte minst en omgång M188 (Deep Crystal Coating)! Allt detta ifrån Meguiar's! Med detta gjort kommer det bli så mkt enklare att tvätta bilen! Sen är det ju det här med avgassystemet! då en annan go gubbe köpte en riktigt fett slutdämpare blev jag riktigt kluven i hur jag ska göra, om jag ska ha japs eller sport med dubbla utblås.... den sistnämnda dämparen sitter som en smäck i det utskurna  för slutrören i kofångaren i bak! Äh vi får la se kanske blir japs först och ett byte senare! av erfarenhet ver jag att det låter gött med japs på 1.8t motorerna! smile ha det gött så länge! Tipsa gärna om vad man kan göra mer!

103 Inlägg
11 maj 2014
Kör på Japs, jag var sugen på det hela tiden och beställde t.o.m en som jag skickade tillbaka (för liten) och en som blev restad hos återförsäljaren så jag fick välja på att avboka eller vänta.

Den här gillar jag om du ska köra japs riktigt fet smile http://realcar.se/index.php?id_product= … ;id_lang=6

Jaja lycka till med rekonden, kul att du gillar meguiars grejer det var det första jag började anv när jag gick på kurs hos the polishman för att sen jobba som rekondare i 5år (inget jag saknar dock)

/nicke

Performance By Nicke

126 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
Nicke41 skrev:
Kör på Japs, jag var sugen på det hela tiden och beställde t.o.m en som jag skickade tillbaka (för liten) och en som blev restad hos återförsäljaren så jag fick välja på att avboka eller vänta.

Den här gillar jag om du ska köra japs riktigt fet smile http://realcar.se/index.php?id_product= … ;id_lang=6

Jaja lycka till med rekonden, kul att du gillar meguiars grejer det var det första jag började anv när jag gick på kurs hos the polishman för att sen jobba som rekondare i 5år (inget jag saknar dock)

/nicke

Ja det blir nog fan en japs asså! smile Ja har fått bra kontakt med dom på Meguiar's och det är sjukt bra produkter så det är bara kul att arbeta med det lite som hobby! smile Förstår att man kanske tröttnar efter 5 år iofs! tongue

126 Inlägg
13 maj 2014
Trådstartare
Beställt bättringslack idag! smile denna gången på sprayburk! aldrig mera lackstift! så på torsdag kommer detta hem! smile i helgen blir det nog te att lacka upp lite skavanker! smile

103 Inlägg
13 maj 2014
DJLeo skrev:
Beställt bättringslack idag! smile denna gången på sprayburk! aldrig mera lackstift! så på torsdag kommer detta hem! smile i helgen blir det nog te att lacka upp lite skavanker! smile

Var hittar man färgkoden?

/nicke

Performance By Nicke

126 Inlägg
14 maj 2014
Trådstartare
Nicke41 skrev:
DJLeo skrev:

Var hittar man färgkoden?

/nicke

antingen i köpebeviset (från bilen va ny) eller i serviceboken tror jag, kan stå i instruktionsboken också, men jag beställde från Toveks bil som är återförsäljare för audi bilar och reservdelar!smile

126 Inlägg
14 maj 2014
Trådstartare
Jag har bestämt mig för att jag vill ha en "vinge" på bilen! smile har tänkt mig en sån här! smile Vad tror ni om det? bara en kommentar liksom! kommer sätta en sådan där i vilket fall! smile http://www.styling4u.se/p/biltillverkar … -seda.html

Sen till en annan grej jag tänkt lite på! Foliera lite detaljer, såsom dörrhandtagen och sidospeglarna! Och även köra den vingen i samma folie då givetvis! Men osäker på om det blir snyggt!? Kanske bara ska köra vingen och sidospeglarna i folie! Jobbigt ibland!

103 Inlägg
14 maj 2014
Snygg! Lagom diskret och självklart ska du prova foliera det är ju billigt och bara ta bort om man inte får den där "sköna känslan" direkt. 1m räcker ju till massa o kostar ju "bara" 225-350kr o din tid.

Go 4 it

/nicke

Performance By Nicke

138 Inlägg
16 maj 2014
Trevlig bil!  Bor nära dig

126 Inlägg
16 maj 2014
Trådstartare
turboroger skrev:
Trevlig bil!  Bor nära dig

Ja det ser jag! Haha ulvåker är ju bara ett stenkast bort! Ja den är riktigt trevlig! Härligt när andra tycker det också! smile

126 Inlägg
22 maj 2014
Trådstartare
Bilen är för övrigt till salu nu! Så vid intresse skriv ett PM!

Sök