23 april 2014
Trådstartare
Hej, ett av Sveriges största företag som säljer turbos har jag fått lite problem med.
Nu är det så att jag köpte en turbo av dom i januari eftersom jag fick ras på min gamla. Har monterat turbos ett flertal gånger tidigare och när den väl var monterad så rök det lite när laddet kom. Men trodde då att det bara var gammal olja från tryckrören/IC så gjorde rent det ännu noggrannare, men vart ingen skillnad. Efter 15mils körning med bilen ungefär vart det bara värre och värre, och nu går det inte ens att köra bilen då det ser ut som ett ånglok. Jag, samt ett tiotal andra som inspekterat bilen är 100% säkra på att det är turbon som är slut.
Företaget påstår att det kan vara smuts som kommit i vid installation och dödat hela aggregatet, men vi som monterat den är väl kunniga och gjort det många gånger innan och är rätt säkra på vad vi hålls med. Vi har gjort en hel del lyckande turbo/kompressor konverteringar tidigare.
Finns måndagsexemplar av allting och tycker det är dåligt utav ett såpass stort företag som inte kan ge bättre service när en turbo krånglar redan från start, som gått ca 15mil. Vad tycker ni?