Titta då på -06 och nyare, dom har uppdaterad belysning och skarpare pekskärm samt de nyare bakjusen utan svarta blinkers samt en ljudanläggning som läser MP3 och WMA.
I övrigt är det samma teknik i hela gen II Prius -04/-09.
Annars är det inget speciellt att tänka på, provbromsa och lyssna så det inte skrapar, det är vanligt att bromsskivorna bak har ytrostbeläggning då dom knappt används samt givetvis gå igenom alla funktioner som på vilken begagnad bil som helst.
Rekommenderar en bil med business pkt (vilket dom flesta har) som inkluderar bla dimljus, JBL högtalare, läderratt, key-less go system, eller en executive som ibland har skinn och parkassist.
Att köpa en bil som rullat uppåt 200000km ska inte ge dig några problem under den sträckan du tänkt behålla den, dom körs ofta som TAXI och oftast fungerar bilen problemfritt i 500000km med bibehållen effekt i batteriet.
Bilen får däremot inte utrustas med dragkrok pga tekniska lösningar.
Jag har haft min i ett år vilket är väldigt ovanligt då jag gärna genom åren bytt bil men denna är jag skitnöjd med och har inga planer på att byta ut.
Den har nu rullat 13500km och den bara rullar på, startar och tar mig dit jag vill var gång.
Hybridsmurfen här på garaget är en annan nöjd Priusägare.
Mitt 1a år med Priusen:
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=127666