Fick äntligen möjlighet att köpa garagefyndet som står främst på önskelistan! En volvo s70r Saffran med taklucka och manuell. En bil med 15000mil på mätaren och svensksåld. 17/5 2014 fick jag möjlighet att köpa bilen jag länge... Visa mer
Yes, komplett R invärtes i min Hade turen dock att en kille ville byte mot den tvåfärgade mocka-inredningen som kom i V70R 99-00 så slapp leta, V70R inredningen kom upp på luren i facebook då jag scrollade igenom nyhetsflödet så hade sjukt tur!
Lovar inget då jag har dålig kolla på Nira i3 men det går inte att koppla upp en surfplatta till det så man kör mätarna där igenom? Rätt skönt att ha koll på allt men förstår att du vill slippa massa mätare om man ska köra lite "sleeper stuk". Får lägga till att jag diggar bilen när jag ändå kommenterar!
Lovar inget då jag har dålig kolla på Nira i3 men det går inte att koppla upp en surfplatta till det så man kör mätarna där igenom? Rätt skönt att ha koll på allt men förstår att du vill slippa massa mätare om man ska köra lite "sleeper stuk". Får lägga till att jag diggar bilen när jag ändå kommenterar!
Tackar! Nej tyvärr så finns det inte den funktionen! Hade dock varit väldigt skönt om man kunde köra med en androidplatta så som Maxxecu och en del har! Men men :)
Tackar! Nej tyvärr så finns det inte den funktionen! Hade dock varit väldigt skönt om man kunde köra med en androidplatta så som Maxxecu och en del har! Men men
hallå där du om du kollar med autotech och vill byta sprut kan du köra på aem då kan du ha en platta som du får upp mätare på.
Liten framgång har det varit på att hitta framstolar och baksäte och det är tack vare TBergsten! Dock även fast jag har gett väldigt höga bud på inredningarna verkar personerna inte vilja släppa något Men men, jag har ju annat som ska fixas under tiden det letas! Läppen till fronten ska lackas och om att bilen skulle lättas av ägaren innan så har bakdörrarna inga motorer till fönsterhissar och ej några högtalare i hela bilen! Så då är det väl på tiden att jag utrustar den med lite roligare eftermarknads. Samt att original tank ska monteras med en 044 pump som går till en catchtank och vidare fram via två 044 istället för en fuelcell i bagaget.
Tomt på mekanism och högtalare! ska fixas nytt.
Röret demonteras. satt även en plåt över hatthyllan och mot ryggstödet som vägg till tanken.
plåten som demonterades.
Får väl hoppas att någon är villig att släppa en inredning till s70r snart!
Fått fixat lite saker i veckan! Högtalaradaptrar beställda och kommer väl i nästa vecka! Nytt högtalargaller till både vänster och höger samt diskanter. Förstår inte varför man gör sig av med dessa delar bara för man ska "lätta" en bil. Näst är att bygga om och flytta lite mätare till mer diskreta ställen.
Ny högtalare till vänster bak samt höger.
Nytt högtalargaller till både vänster och höger.
Här ersattes tomma hål med lite knappar.
baksäte isatt. mindre roligt med tanke på att det ej är original. men men fortsätter leta!
frontläpp! inget bestämt om den ska användas än.
höger / vänster fönsterhiss. ersatte dom tomma hålen efter att bilen skulle lättas.
Inhandlades lite delar till nytt bränslesystem idag! Ska byggas om och köra med original tank med en walbro GTS 450 in tank vidare till catch och sen två bosch 044or till fuelrail. Samt att helgen gick åt till att få bort låsbultar som suttit fast sen 8år tillbaka...
Walbro GTS450, Catchtank 2,5l, fäste för 044orna!
Ska byggas om och köra med original tank med en walbro GTS 450 in tank vidare till catch och sen två 044 till fuelrail.
Fick onsdagen 25/2 runt kl 19 chansen att inhandla en komplett inredning från S70R! och den chansen missar man inte så jag tog bilen och stack ca 50+ mil tur och retur.....Tung torsdag! Skönt att kunna växla lite med mina Sparco stolar! Börjar bli ordning på interiören nu!