Fick äntligen möjlighet att köpa garagefyndet som står främst på önskelistan! En volvo s70r Saffran med taklucka och manuell. En bil med 15000mil på mätaren och svensksåld. 17/5 2014 fick jag möjlighet att köpa bilen jag länge... Visa mer
Var på Jula och inhandlade en Singer för att testa på stolarna för att få dom i ett bättre skick! Blev grymt bra med tanke på hur dom såg ut! Fick hem en uppsättning med masurbjörk inlägg och tänkte montera, märkte dock när jag rivit ur allt att jag fått till en högerstyrd... Som tur var så var säljaren ärlig och tog tillbaka sakerna! Detta setet saknade ju ratt så tur i oturen fanns det ett set inklusive ratt på blocket som inhandlades! Så veckan kommer gå åt till att dra kablar lite snyggare samt montera mätarna lite mer diskret och montera allt nytt!
Vänster / högerstyrd
Passade sådär!
Före
Efter!
Kass bild men fuelcellen är borta och originaltank är monterad! nu ska bara allt kopplas.
Inte bara jag som inhandlat en singer ser jag Tur du hade en sådan ärlig säljare!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Fick gjort klart armaturen för den nya pumpen som ska i originaltanken! Har även fått i dom nya panelerna samt dragit om lite kablar för att gömma laddtryck och diversemätare lite snyggare! Kommer bilder lite senare på det! Och som det ser ut nu så verkar det som att bilen ska ner till göteborg och mappas inom 1-2 veckor Så nu ska alla slangar och all gås igenom så skiten inte åker isär
Original tank armatur ombyggd för en Walbro GTS450
Originaltanken är monterad och bilen är uppstartad igen! Samt panelerna är på plats! Ska in och mappa samt bänka bilen i veckan/helgen som kommer! spännande att se hur det går denna gång efter förra fiaskot!
Fick ut 561hk. Dock så strular det med tändningen tyvärr. Men helt klart godkända siffror på BF98! Men finjustering av diverse så ska det gå att klämma ur mer! Film kommer