Fick äntligen möjlighet att köpa garagefyndet som står främst på önskelistan! En volvo s70r Saffran med taklucka och manuell. En bil med 15000mil på mätaren och svensksåld. 17/5 2014 fick jag möjlighet att köpa bilen jag länge... Visa mer
Håller på med det sista för kommande besiktning annars är den väl så klar den kan bli! ska på med lite annorlunda avgassystem m.m! Men har allt hunnit bränna lite däck och allt lirar verkligen kanon!
Liten update! Fick tag på ett set d2 coils som håller på att monteras! Saknades dock mutter till dämparna bak så det får inhandlas på måndag. Så bilder kommer senare Annars händer det inte så mycket för tillfället då jag har börjat lite smått med mitt andra projekt att bygga motor till 242an
Var inne och besiktade men hade oturen att få en lite nitisk person så jag fick några tråkiga 2or! Men dessa ska tas tag i inom kort! Hann i alla fall med en träff för året (vilanträffen i skara) och har hunnit känna på bilen lite mer och den funkar kanon!
Trist när man får besgubbar som slår ner på minsta lilla skitsak, menmen sånt är livet!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Liten update om vad som händer i garaget! Har varit lite allmänt småpill med bilen efter lite otur på besiktningen! Men nu blir det ny besiktning i veckan som kommer och då hoppas vi på lite mer tur så bilen får röra på sig lite mer än 2015! Och efter det blir det vinterförvaring samt pill med lite som ska förbättras! Hunnit införskaffa ljusa comet samt en Subaru impreza wrx sti Petter Solberg edition som ska få agera bruksbil och vinter pulka
Sådär! Då var äntligen bilen besiktigad UA för första gången sen mitten av 2006.... Så nu blir det finlir endast i vinter så den är redo för ett riktigt bra 2016!!
Har varit ganska stilla för tillfället! Har monterat tillbaka allt efter besiktning och förbättrat lite småsaker! Behöver flytta upp IC en bit så det skall inhandlas en ny som inte är lika tjock! Ska uppdatera så snart som möjligt
Har varit ganska stilla för tillfället! Har monterat tillbaka allt efter besiktning och förbättrat lite småsaker! Behöver flytta upp IC en bit så det skall inhandlas en ny som inte är lika tjock! Ska uppdatera så snart som möjligt
Sådär! Nu rullar bilen igen! Fått flyttat upp IC så den inte hänger så lågt... Så nu är den besiktigad och klar för sommaren 2016. även provmonterat en liten läpp.