4384
Sök

Audi tt hackar

34 Inlägg
7 juni 2014
Trådstartare
Tjena jag har en audi tt 1,8t 180 hk.        nu till problemt när jag kör i 4ans växel på ca 4-5 tusen varv så börjar bilen hacka någon som vet va felet kan va ?

Fri fart för ett fritt folk!
14 195 Inlägg
7 juni 2014
spolar eller stift.

1.8t är sjukt känsliga och stiften kan ställa till mycket

fördelen med dessa är att man lätt kan kolla hur spolar och stift mår genom att logga dom i drift.
men oavsätt så börja med stiften.  sen kan du börja kolla vilken eller vilka spolar som verkar dåliga

Kör fort så hinner inget hända...

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 juni 2014
Hack kan oxå vara spikningar, inte bra alls...Undvik att få bilen att "hacka", för är det spikningar kan man ha otur o då blir det dyrt...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

34 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
hade precis bytt stifften också. men värkar som det va luftamssemätaren/ luftfiltret jag tog upp dem och kollade på dem och dem va skitiga så jag rengjorde dem, och nu värkar den gå mycke bättre

6 638 Inlägg
8 juni 2014
Linus1995 skrev:
hade precis bytt stifften också. men värkar som det va luftamssemätaren/ luftfiltret jag tog upp dem och kollade på dem och dem va skitiga så jag rengjorde dem, och nu värkar den gå mycke bättre

Köpte du billiga tändstift eller VAG original?

De/Dem

34 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
jag köpte bosh

14 195 Inlägg
8 juni 2014
Malheus skrev:
Linus1995 skrev:

Köpte du billiga tändstift eller VAG original?

ngk ska man alltid köra på dessa utan minsta tvekan..  allt annat brukar fungera dåligt

6 638 Inlägg
8 juni 2014
Du ska ha NGK PFR6Q i din bil.

Finns billigt på ebay.

De/Dem

34 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
aha okej då får jag ta och införskaffa sånna stifft smile

14 195 Inlägg
8 juni 2014
är det vid laddtryck som den börjar dumma sig?

koppla in en felsökningsdator och mät alla spolar  tror du kommer se en större skillnad på volten i en av spolarna.

det fungerar inte med någon billig felkodsläsare.     har hittat fel på spolar på bilar som gått under 3000mil.
stiftena kan ha viss inverkan men Bosch är iallfall inte det sämsta skiten man kan montera på en 1.8T även om det inte är rätt.   Polarn driver chippfirma och där märker man rätt tydligt vilka problem vissa motorer har.  just misständning under laddtryck som oftast ger hackande effekt är OTROLIGT vanligt på 1.8T oavsätt årgång.
detta härledes istort sätt alltid till stift och spolar.

uteblivet laddtryck osv brukar vara N75 ventilen och trasigt membran i avlastningsventilen (dumpventilen)

sällan så mycket annat som brukar vara problem.    Fast oavsätt bör man börja felsöka med dator och kolla alla enkla grejer som man snabbt ser med datorns hjälp innan man börjar riva runt för mycket

Sök