3814
Sök

Golf 18i cl årsm.88 går dåligt vid gaspådrag...

2 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
Har en Golf mk2 med 1.8i som går dåligt när man ger gas åt den,smäller även i avgassystemet ibland man gasat ordentligt.På låga varv går den fint och startar även bra.

Har hittills provat med att byta hal-givaren,servat den ordentligt med nytt olja,tändstift och tändkablar,rotor och fördelarlock,luftfilter.Har även sprutat rejält med startspray överallt i motorrummet för att kolla läckage men inte hittat några.

Nu börjar jag få slut på ideer så hoppas att någon kunnig människa kan hjälpa mig här...

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
10 juni 2014
Kan vara LMM, kan vara bränslefiltret, igensatt kat..? Gissa kan jag göra hela kvällen. Men nu när du bytt tänddelarna tror jag mest på LMM.

177 Inlägg
10 juni 2014
zekezeke skrev:
Kan vara LMM, kan vara bränslefiltret, igensatt kat..? Gissa kan jag göra hela kvällen. Men nu när du bytt tänddelarna tror jag mest på LMM.

Finns ingen lmm på dessa.

Har du kollat hur tändningen står? Funkar klockan till förtändningen?

Egen
277 Inlägg
10 juni 2014
Lambasond eller så tar den tjuvluft från packningen till förgasaren
Brukar va dessa felen
Hoppas de löser sig!

2 Inlägg
11 juni 2014
Trådstartare
Har kollat förgasarfoten med startspray så den är det inte,men lambdasonden kan vara orsaken,går det att mäta den på nått sätt eller är det bara att byta?

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
11 juni 2014
scorpan6662 skrev:
zekezeke skrev:

Finns ingen lmm på dessa.

Har du kollat hur tändningen står? Funkar klockan till förtändningen?

Oj, det borde jag förstått. Tänkte inte på att det var en 88..

Egen
277 Inlägg
12 juni 2014
Kan va foten ändå när det vrider sig lite
Enklare att byta lambasond än att mäta den och sånt eftersom du får mäta med den ikopplad, skala en bit av kabeln och sen se till att få det tätt, men jag hade bytt då du kan ge dig fan på den är dålig ändå.
Biltemas funkar fint,

Sök