2561
Sök

Bilen hugger och "slår" precis efter dragläget.

3 187 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
Var idag och provkörde en peugeot 206 rc.
När jag ska köra ut från parkeringen så märker jag att bilen slår "bonkande ljud" och även hugger till lite precis efter man har släppt från dragläget. Kändes ungefär som man skulle få motorstopp (dock så lät detta mer, inte bara hugget som ett motorstopp ger)
Ljudet kom endast (vad vi märkte) när man svängde åt vänster och vid start från stillastående.

Min polare som kan endel om bilar säger att motorkudden är trasig, kan det vara detta?

edit: ljudet kommer från framvagnen på vänstersida. (högersida om du står framför bilen)
Tack på förhand!
Senast redigerat av big-jepp (15 juni 2014)

4 489 Inlägg
15 juni 2014
köp en annan pegutt istället,eller skulle du bara provköra?

3 187 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
zzr94092 skrev:
köp en annan pegutt istället,eller skulle du bara provköra?

Funderar på ett köp.
Killen som äger bilen säger att verkstaden pratade om att motorfästet var slitet när den var inne på service.

6 649 Inlägg
15 juni 2014
Då drar man av priset på motorfästet ifall han själv inte vill byta den.

De/Dem

3 187 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
Malheus skrev:
Då drar man av priset på motorfästet ifall han själv inte vill byta den.

Ja jo, men måste ju vara helt 100 att d är motorfästet som spökar. Kan ett slitet mototfäste ge detta som jag beskriver?

6 649 Inlägg
15 juni 2014
Om kopplingen känns normal (eftersom den är hydraulisk) så är det nog bara växellådsfästet.

De/Dem

4 489 Inlägg
15 juni 2014
"nog" du får väl titta på kudden/fästet,köp inte en bil som har fel redan vid köpet,fel kommer ändå tidigare eller senare

3 187 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
Malheus skrev:
Om kopplingen känns normal (eftersom den är hydraulisk) så är det nog bara växellådsfästet.

Japp kopplingen känns normal ( är bytt precis i slutet på 2012 både)
Vi hörde inget av ljudet när vi körde och svängde eller när vi drog på ordentligt. Utan endast när man stod still och skulle accelerera( och svängde till vänster)

324 Inlägg
15 juni 2014
Motorfäste eller drivaxel/knut skulle jag gissa på.

3 187 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
okaj, vad är kostnad för byte av motorfäste?

Sök