Hela hjulupphängningen tar stryk. Men även resten av karossen blir ju påfrestad. Det kommer börja knarra i inredningen bland annat. Helt klart det bästa sättet om man vill sabba en bil. Så mitt råd är att kapa 2 varv. Blir helt perfekt.
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Okej kanske är bäst att låta bli då just nu har jag sänkfjädrar 60/40 från KLracing med originalstötdämpare och jag tycker att det är bra stumt så det räcker väl med det men vad ska jag tänka på ang detta jag har på bilen nu? Ska jag beskymra mig om att saker går sönder? Jag försöker ta det lungt när det är hål i gatan men en del kan man tyvärr inte undvika Har någon tips?
Jo jag ska inte ta bort fjädrarna utan jag har sänkningssats från kl dock kör jag med originaldämpare, det kanske inte är så bra? Kan jag köra med dom innan jag skaffat nya? Kommer inte att skaffa nya just nu men går det åka ändå?
Jo jag ska inte ta bort fjädrarna utan jag har sänkningssats från kl dock kör jag med originaldämpare, det kanske inte är så bra? Kan jag köra med dom innan jag skaffat nya? Kommer inte att skaffa nya just nu men går det åka ändå?
Ja det är inga problem att köra med. Men efter ett tag börjar dämparna läcka och då är det hög tid att byta.
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Har kört med KL´s 60/40 mm med originaldämparna på min gamla 940, och dämparna tog stryk efter en bra tag men har gått genom bes två gånger i rak utan klagomål om upphängningen.
Det går inte använda original dämpare till sänknings fjädrar för dom har för dåligt gastryck köp stötdämpare från vparts dom dämparna är stenhårda det går inte trycka ner fronten på min bil knappt Stötdämpare måste du ha annars går bussningarna åt helvete jag körde med original i början och då slog dämparna i botten hela tiden och jag använder 40/40 sänkning.