bjorn1988 skrev:
Hejsan
Jag är sugen på att montera en dubbel din i min audi a3 2001a. Mittkonsollen består just nu av en stereo,ac samt en lucka. För att kunna montera detta så måste luckan bort förstår jag.
Men det är sedan som jag börjar fundera, är det bara att flytta ac modulen ett hack ner och sen barra bing barra boom klart.
Jag undrar om det finns någon här på forumet som själv bytt i sin bil eller kanske har erfarenhet av detta.
Skulle uppskatta lite hjälp.
Hade ingen kamera så jag kunde ta en bild så fick norpa en bild härifrån garaget för att kunna visa hur det ser ut original.
http://www1.garaget.org/gallery/images/150/149020/149020-a2d36ee8b3d3f8ec162dbdecf83ab46b.jpg
Nej det är det inte.
Du behöver en Dubbeldin "korg" (metalldelen innanför all plast) och en dubbeldin ac-enhet, eller ja, höljet. Då det skiljer sig från enkeldin.
Till det behöver du då dessutom en "adapterram" runt stereon, om du inte tänkt montera en modellanpassad. Denna är i sin tur "omöjlig" att frambringa, utan man får köpa en till en annan audi, och helt enkelt anpassa lite.
Hur vet jag detta? Jag gjorde det på min förra året. "Men, din är ju inte en 2001:a". Helt riktigt, men jag monterade faceliftmittkonsollen samtidigt.
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!