då var man ute och testa pärlan igen idag efter man har monterat en laddtrycksmätare som går till 3 bar och en varvräknare som fungerar ! men va och tanka den och har ställt WG på 1.4bar så tänkte att jag skulle slita slangen så den kunde ladda mer då när ja trök på så gick han upp på 2 bar MEN då börja de låta konstigt. så stanna direkt för att kolla de ät bara vid belastning av motorn. så körde hem och då märkte jag att ja hade glömt dra åt grenröret ordentligt så hade ordentlig avgasläckage.. aja drog åt de och skulle prova igen men tyvärr vart packningen körd så vart att demontera av allt och nu beställa en ny packning. AJA glad att de inte va värre än så! bilder kommer!!
då var man ute och testa pärlan igen idag efter man har monterat en laddtrycksmätare som går till 3 bar och en varvräknare som fungerar ! men va och tanka den och har ställt WG på 1.4bar så tänkte att jag skulle slita slangen så den kunde ladda mer då när ja trök på så gick han upp på 2 bar MEN då börja de låta konstigt. så stanna direkt för att kolla de ät bara vid belastning av motorn. så körde hem och då märkte jag att ja hade glömt dra åt grenröret ordentligt så hade ordentlig avgasläckage.. aja drog åt de och skulle prova igen men tyvärr vart packningen körd så vart att demontera av allt och nu beställa en ny packning. AJA glad att de inte va värre än så! bilder kommer!!
då var man ute och testa pärlan igen idag efter man har monterat en laddtrycksmätare som går till 3 bar och en varvräknare som fungerar ! men va och tanka den och har ställt WG på 1.4bar så tänkte att jag skulle slita slangen så den kunde ladda mer då när ja trök på så gick han upp på 2 bar MEN då börja de låta konstigt. så stanna direkt för att kolla de ät bara vid belastning av motorn. så körde hem och då märkte jag att ja hade glömt dra åt grenröret ordentligt så hade ordentlig avgasläckage.. aja drog åt de och skulle prova igen men tyvärr vart packningen körd så vart att demontera av allt och nu beställa en ny packning. AJA glad att de inte va värre än så! bilder kommer!!
Skönt att det inte var mer än så!
Nä de var skönt=)
johanboden skrev:
tur i oturen som man brukar säga
Joo=)
Hell_moppers skrev:
Vad har du använt för motorfästen / motorkuddar? Passar en OM606 att bulta i en W201?
Jag har använt org motorfästen och motorkuddar:) en sugmotor me rören över ventil kåpan passar ej då den blir för hög. men allt går modda
For en till drivaxel igår... nu tror ja de är dags att fortsätta byggandet då ja tror ja har testat vid de här laget att den fungerar haha. men de är så svårt att inte fara ut med den:D
har svets diffat klumpen nu och varit och lekt i helgen 2 par bakdäck och INGEN drivaxel (Y)!! funderar på beställa coils från yellow speed till den (separat dämpare och fjäder) någon som har provat dom? från mrtuning. hade velat veta hur dom är för dom kostar ändå 7990kr
Jag kör 1.4bars ladd så är man på säkra sidan, min avgastemp har fått nå tuppjuck så har beställt en ny. den har inte gått upp över 300grader så de har blivit nå fel på den. nej mäter inte mottryck
Är det på Heden ni är och leker? Kul med lite dieselprojekt i närheten.. sett en 123a med om60X rulla i Boden och nån E30 med mycket effekt annars verkar det fan stendött här ute.. Nyss uppflyttad från Umeå (y)
Verkar ju inte stå stilla i garaget direkt.. Grymt bra jobbat! Hur ser planerna ut för framtiden då, motorn börjar väl på vara rätt klar?
Är det på Heden ni är och leker? Kul med lite dieselprojekt i närheten.. sett en 123a med om60X rulla i Boden och nån E30 med mycket effekt annars verkar det fan stendött här ute.. Nyss uppflyttad från Umeå (y)
Verkar ju inte stå stilla i garaget direkt.. Grymt bra jobbat! Hur ser planerna ut för framtiden då, motorn börjar väl på vara rätt klar?
finns måååång busbilar kring boden, vissa värre effektmonster än andra du behöver inte oroa dig för att de där stendött precis