ProXem skrev:
Munne skrev:
Ja du har helt rätt, vi är ju så lättkränkta i detta avlånga land.
Du har inte vart så mycket i resten av världen eller?
Alla kanske inte har så lätt med matematik är det så konstigt? Sitter och läser i så många trådar där så många är otrevliga och dryga och jag kan verkligen INTE förstå varför?
Varför ska man vara otrevlig mot någon som uppenbarligen behöver hjälp med någonting..
Men ni får ju göra som ni vill såklart, tycker bara det är så tråkig stämning på detta forum allt för ofta.
Ha en trevlig dag.
Vi är nog världens mest lättkränkta folk, här blir alla kränkta för något, pepparkaksgubbar, nationalsången, kyrkklockor osv.
Jag blir mest irriterad när folk vill ha allt serverat på fat utan att tänka till själv först, men man behöver inte vara otrevlig för det, nej.
Jag skrev uträkningen ovan, det är bara att titta, man plockar fram miniräknare, 5800 slås in med 5800, ett tryck på / knappen, 30 slås in med 30 varpå man trycker på knappen med tecknet = och får det korrekta svaret med ett gäng decimaler.
Faktumet kvarstår att man fick uträkningen och miniräknaren ger dig ett exakt svar om man inte kan räkna med penna och papper.
Alla har en miniräknare, det finns inbyggt i både Windows och på 99% av mobiltelefonerna.
Sen kan jag även säga att det brukar finnas en skala på Omegas produkter på baksidan, tillsatsen är oftast uppmärkt i deciliter-gradering på sidan, exempelvis står det "1 dl produkt per 3 liter olja".
Har folk ens läst på sina förpackningar? Det kan vara en intressant fråga ibland.