16 augusti 2014
Trådstartare
Snart kommer en som är intresserad av att köpa min bil. Jag har berättat allt om bilen förutom en sak som står på senaste service protokollet: "Sliten koppling, börjar bli dålig, bra att veta".
Han har frågat mig i telefon flera gånger om det är något fel med bilen. Jag har svarat nej eftersom jag anser inte koppling varningen som fel utan som slitage vilket man förväntar sig i begagnade bilar (min bil Toyota Yaris -06, 10.500 mil).
Han har prutat rejält och jag har gått med på hans prut. Om jag påpekar kopplingslitaget till honom kommer han säkert att pruta ännu mer och det vill jag inte, samtidigt som jag vill sälja bilen.
Om jag INTE påpekar, men ändå ger honom alla papper att gå igenom vid försäljning, där det står tydligt som jag skrev ovan om koppling, och vi säger att han INTE lägger märke på det, räknas det som ett dolt fel? Är det enbart undersökning av bilen som köparen är skyldig att gå igenom eller papperna med? Det känns inget konstigt när man kopplar, så det går inte att märka det vid undersökning. Men det går lätt att läsa på protokollet, vilket jag kan uppmana honom att göra att gå igenom alla papper, men kanske jag slipper säga det själv utan problem om anklagelser om dolt fel i framtiden?
Vad tycker ni?? Han är framme om en timme, så jag är tacksam för snabbt svar!!!
Senast redigerat av Maryland (16 augusti 2014)