4127
Sök

Lambodörrar?

do i look like i sell DRUGS
379 Inlägg
2 december 2006
Trådstartare
Tänkte Kolla om det finns någon här som kan bygga egna lambo dörrar?

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
3 december 2006
har själv funderat på at göra det då det inte är så svårt att göra själv om man bara har ett gångjärn att utgå ifrån..

Zlizco

2 644 Inlägg
4 december 2006
Va tror ni om o byta ställen på gånggärnen o svetsa fast dom i a-stolpen ? bara en ren fundering , fast om de går så ska ja nog fan göra det smile

Johan Lindgren

130 Inlägg
4 december 2006
Många som bygger lambodörrar utgår från Deca universalkit. Personligen gillar jag inte Deca då det är rätt "fladdrigt".

LillNaisarn
4 december 2006
Lindgren_ skrev:
Va tror ni om o byta ställen på gånggärnen o svetsa fast dom i a-stolpen ? bara en ren fundering , fast om de går så ska ja nog fan göra det smile

visst skulle det gå men på SBP så skulle det aldrig gå igenom...

ang ritningar på lambo dörrar finns det på flertalet sidor att kolla på, annars finns RIP-OFF kitt att köpa billigt från etc ebay.com ,
Senast redigerat av LillNaisarn (4 december 2006)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 december 2006
missminner jag mig inte så finns det en opel kadett som gjort just det i sverige, svetsat gångjärnenn i a-stolpen. om den går att bessa eller ev vet jag inte.

2 644 Inlägg
4 december 2006
men det är ju ett senare problem hehe smile men det borde ju gå om man tänker efter ?

Johan Lindgren

LillNaisarn
4 december 2006
Lindgren_ skrev:
men det är ju ett senare problem hehe smile men det borde ju gå om man tänker efter ?

Jo visst kan det gå men det lär vara ett mer eller mindre projekt.men om man gör det seriöst ska de nog inte vara några större problem .

det är mest av trafiksäkerhets skäl man inte ska ändra, men på äldre bilar utan helhets godkännande (kommer ej på namnet) så då ska det inte vara så stora problem (ANTAR JAG) ,

Prova prata med dom på VV eller SBP vid seriösare tankar, skulle inte vara så skojj å lägga ner massa timmar och sen får du inte igenom den med det. men jag gillar din tanke gång ... " Man ska skapa trenderna - man ska inte följa dom "

Solfilmsmontör
947 Inlägg
4 december 2006
LillNaisarn skrev:
Lindgren_ skrev:

Jo visst kan det gå men det lär vara ett mer eller mindre projekt.men om man gör det seriöst ska de nog inte vara några större problem .

det är mest av trafiksäkerhets skäl man inte ska ändra, men på äldre bilar utan helhets godkännande (kommer ej på namnet) så då ska det inte vara så stora problem (ANTAR JAG) ,

Prova prata med dom på VV eller SBP vid seriösare tankar, skulle inte vara så skojj å lägga ner massa timmar och sen får du inte igenom den med det. men jag gillar din tanke gång ... " Man ska skapa trenderna - man ska inte följa dom "

Sverige ska ju ta bort det här med helhets godkännande då vi måste EU anpassa oss. Vi är det ända landet i EU som har en sån här konstig lag.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Meister
6 763 Inlägg
4 december 2006
Kornz skrev:
LillNaisarn skrev:
Lindgren_ skrev:

Sverige ska ju ta bort det här med helhets godkännande då vi måste EU anpassa oss. Vi är det ända landet i EU som har en sån här konstig lag.

Äntligen!! EU gör någe bra iaf!!

LillNaisarn
4 december 2006
Kornz skrev:
LillNaisarn skrev:
Lindgren_ skrev:

helhets godkännande det var så det hette, satt och klurade på det ett tag wink

3 627 Inlägg
4 december 2006
Henrik Elg:s Kadett.. och det gick igenom SBP utan problem då låsningen fortfarande va den samma.. så han behövde inte modda dörrlåset eller så! Men det ser riktigt taskigt ut hmm

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

237 Inlägg
4 december 2006
För att dörrarna fortfarande ska vara godkända på sbp måste den yttre låsningen fungera, tex om du inte stängt dörren ordentligt, så hålls den stängd ändå..

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

2 644 Inlägg
4 december 2006
om hans gick igenom är de ju bara rulla in den i garaget om nån vecka när ja skissat lite o andvänt skallen lite big_smile Fast hur praktiskt det är vet jag ju inte kul om man parkerar mellan 2 bilar haha tongue får upp dörn 3dm hålla på o krypa ut där big_smile aja alla saker kan ju inte bara ha fördelar smile

Johan Lindgren

Sök