Har en volvo 745 -88 med b230e motorn men nu har den börjat gå RIKTIGT illa. Den börjar hacka går ibland max 1500rpm sen hoppar den till 4000rpm sen dör den ner å lägger sig på 1500rpm. Sen har den ingen tomgång dör vid varje rödljus, hackar på tomgång, svårstatad, luktar skit från avgaserna typ bränt dock ingen rök. Sen ibland hoppar den till å går till 5520rpm å går hyfsat bra men den är fortfarande SJUKT slö släpper knappt på grus om man leker lite. På tal om leka så är att göra en börn inget att snacka om den dör direkt. Sitter tyvärr sportluftfilter på annars original typ. Vad kan felet vara?
Tror att din motor inte fått den skötsel den behövt genom åren. K-jet är kännsliga saker. En bra början är att leta vakumläck. Superkännslift på e motorer
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Luftfiltret hade tydligen lossnat... så gick skit kasst pga de. Satte fast de men var fortfarande svårstartad. Den tänder till i början när man försöker starta den men inge mer. Sen när den startar poffar de från luftfiltret å så. Men är nybörjare, hur ser man om det är en vakuumslang?
har själv en b230e som går skit me lite liten läcka. kolla över bälgen under insuget, spridarna i toppen där brukar oringarna vara som plast och täta dåligt. kolla slangar under insuget till tillsatsluft/kalstaten osv.
Aa hade förut att bälgen var lös men spände slangklämman där så gick den lite bättre dock så var de för ett halvår sen. Men spridarna glappar liksom ska dom göra de? Får kika runt där vid insuget
Aa hade förut att bälgen var lös men spände slangklämman där så gick den lite bättre dock så var de för ett halvår sen. Men spridarna glappar liksom ska dom göra de? Får kika runt där vid insuget
min bälg va trasig runt slanklämman min gick av för man drog åt slangklämman för hårt så den sprak runt där.
Aa okej men den har ingen tomgång haha. Den startar inte längre heller. Men det regna idag som fan å va fuktigt men ska testa att hälla vatten vid spridarna. Vad ska hända då?