27 oktober 2014
Trådstartare
Har idag varit inne på opus o snackat med folk som reggar olika fordon, pratade just om min hästfinka då ang ombyggnation, han sa som tidigare nämnt att man inte får ändra kopplingsvståndet men dock är det ok att förlägna flaket bakåt, dock inte mer än vad som tidigare fanns framför första axeln, så man kan ju säga då att maximalt långt flak blir lika mycket bakåt som finkan är just nu framåt. Och denna konstruktion ska vara bultad på befintligt chassie.
Sen så blev jag lite besviken på en sak, jag kan absolut inte regga upp den såvida jag inte får ett intyg av tillverkaren som intygar axelbelastning, o det blir ju lite svårt och omständigt med tanke på att denna är importerad och är av märket Scharfen.. det står ju klart och tydligt på axlarna att dom ska klara 1180kg styck.. konstigt att inte det räcker som "intyg" på belastning.. i papperna idag står det att maxlast är 700kg, känns ju löjligt med tanke på att jag borde få lasta minst det dubbla med tanke på hur kraftiga axlar det sitter på den.
Kanske borde jag rota vidare i detta och se om det finns några omvägar för att få regga upp den till 1500kg last iaf eller nått sånt.. :S känns trist.
Men har kollat idag iaf, och ska jag utnyttja maximal påbyggnad så blir det 3700x1680mm vilket jag tycker är helt ok för en slit o släng vagn, synd på lastvikten bara då jag hör hemma på typ en bondgård så händer det att man ta en kubik plast tank och fyller upp diesel ibland o det blir ju över 1000kg när det är fullt.
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **