Rev isär vanos enheten idag, det var verkligen dags o byta packningarna
Kan inte tänka mig att packningarna som satt i var täta nog för att få kolven att flytta på sig.
Det blev en extremt stor skillnad när jag bytte till nya packningar.
Nästa steg är att plocka ihop motorn. Sedan när motorn är ihop så ska all rost blästras och så ska grund på. Efter det så lämnar jag in hela bilen på lack så får de måla hela bakpartiet.
Tog inga bilder på vanos enheten då det var väldigt smutsigt jobb
Motorn ihopsatt och ny olja påfylld. Målade bromsoken röda. Bilen startade jättefint. Ska låta bilen torka sedan kolla över färgen på hela bilen.
En sak som jag inte tyckte om var att det inte var vänster/höger bromsskivor, så på ena sidan går borrningen med färdriktningen och på andra sidan går de emot.
Lämnade in den skadade fälgen på blästring idag. Bilen är lackerad imorgon, sen så måste man boka transport. Sen är det slutmontering som gäller.
Nya däck ska inhandlas. tar gärna emot rekommendationer Sen funderar jag om jag ska gå ner lite i profil, körde 225/40-18 fram och 235/40-18 bak, funderar på om jag ska gå ner till 35 i profil istället, tankar?
Lämnade in den skadade fälgen på blästring idag. Bilen är lackerad imorgon, sen så måste man boka transport. Sen är det slutmontering som gäller.
Nya däck ska inhandlas. tar gärna emot rekommendationer Sen funderar jag om jag ska gå ner lite i profil, körde 225/40-18 fram och 235/40-18 bak, funderar på om jag ska gå ner till 35 i profil istället, tankar?
Följer! Ang profilen så rekomenderar jag 40 profil, jag hade 35 på min v70 på 19" fälgar och det blir stötigt som fan, 40 profil är bra mycket skönare
Lite problem vid monteringen av bakre stötfångare. Org bult gick emot plasten och kunde inte monteras utan att kapa/fila bort en rätt stor del utav stötfångare, så det fick bli denna lösning..
Fick bli lite gängstång och en mutter.
Spår för skruvmejsel så man lätt kunde få gängstången att ta gänga.