Kan ju meddela att bilen GÅR riktigt bra iaf. Sen är det som ja nämnt lite små saker som lär fixas, läcker lite kylarvatten när den är kall, ett par grenrörsbult som är av å sånt små skit. Men den läcker inget när den är varm och jag har bra lambda värden, så jag tar tag i det senare.
Sen till det lite mer tråkiga... Efter typ 50 mils körning när jag svänger ut från en parkering så säger det pang i bakvagnen och hela bilen skakar till, stannar och går ut och kollar. Ena bakhjulet står helt snett och upptäcker att det bakre toe staget i bakvagnen har gått av!
Aningen missnöjd men ändå riktigt lycklig över att det inte hände ute på motorvägen, då kunde de ju gått riktigt illa!
Kollar vidare och märker att det främre staget(tracktion) sitter muttern helt löst och det har skruvat upp sig, därav hjulvinkeln.
Med andra ord har dom som gjorde hjulinställningen inte dragit åt staget ordentligt vilket lett till att det skruvat upp sig och orsakat en hög belastning på det bakre staget, vilket var aningen smalare så det var de som gick av.
Rätta mig om jag har fel, men det är min slutsats iaf!
(Kollade även andra sidan och även där var den främre muttern lös...)
Missnöjd som man är så klampar man givetvis in på xxx i xxx som gjort hjulinställningen och framför sina åsikter. Dom drar ngn ursäkt, "givetvis var det inte deras fel att staget gick av" men eftersom dom är så "snälla" så får jag pengarna tillbaka för hjulinställningen. Alltid ngt iaf...
Har iaf nya stag på ingång och denna gång blir det fan att göra inställningen själv, efter bästa förmåga!
Sen råkade jag köra i fronten så skärmarna vek sig en aning, orkar inte gå in på detaljer men de ser inge vidare ut
![sad](img/smilies/sad.png)
Men nu har jag en ursäkt att köpa breddningsskärmar fram, så man slipper köra 4 graders camber
![wink](img/smilies/wink.png)