Hej.
Jag hade tänkt införskaffa mig en lite större bil pga tillökning i familjen. Har haft ögonen på en Outlander.
Först var vi inne på en outlander i business utförande, automat, 2.2D osv. Men priset är så högt och vi har ett tak på 250k och det känns som en evighet att invänta ett prisdrop då vi väntat över 6mån nu.
Men nu ramlade det in en Outlander i komfort klassen på blocket för ynka 199.000kr som gått knappt 800mil på 5mån.
Och med tanke på det "låga" priset så överväger vi ifall det kanske är bättre att köpa den bilen i komfort som är manuell, 2.0, 2hjulsdriven och går på bensin.
Vi kan nöja oss med komfort men just det där med motorer kan jag inget om och undrar då ifall det är ett bra köp eller om jag istället ska vänta tills en "Mitsubishi Outlander 2,2D Aut 4WD" landar på ett pris som jag är villig att betala.
Jag väntar hellre än att köpa en bil med oduglig motor mm. Vi vill inte "nöja" oss utan vill ha en bra bil för dom pengarna vi är villiga att spendera.
Är mycket tacksam för snabba tips då vi tänkt fara ner och kolla på bilen i helgen i sådant fall.
Länk till annons:
http://www.blocket.se/vi/56151087.htmTack på förhand,
Viktor.