Jag ska köpa en aluminiumvinge då som de säljer på ridetech.se . Men när jag bläddrade i bilsport så såg jag att stylingbutiken.se har samma vinge, fast 4 kr billigare (stor skillnad). Efter lite undersökning så såg jag att det kostar mer för ridetech.se att skicka den än stylingbutiken, så det kostar för dessa första 220 kr i frakt, medans de andra skall ha 125 kr. Jag är lite snål då för att klara av min budget, men jag betalar hellre lite mera för att få bättre och säkrare service. På stylingbutiken så står det att vingen väger 5 kilos, och hos de andra så nämner de 10 kilos. Det är exakt samma mått och jag vet inte om de har skrivit fel eller vad.
Så jag tar gärna goda råd nu!
Här är länken till vingen respektive återfösäljare.
På Ridetech så väger vingen 10kg och på Stylingbutiken så väger vingen 5kg + du tjänar 5:- , vill du ha en lätt vinge eller tung vinge?, båda företagen är seriösa och bra, så det spelar inge roll vilket du än väljer, som sagt det är bara vikten som är skillnaden Mvh Pappi
tycker inte att aluvingar är i helhet snygga, men om jag skulle välja så stylingbutiken då jag tycker ridetech´s service är lite som den är...
falloutboy skrev:
dallelito skrev:
spelar nog ingen roll, du får ju böter o ombesiktning av båda två:)
¨ hihihi....
och av ridetech så får man inga varor. eller hur var det nu? just det ja, man får dem först efter att man avbeställt dem.
det stämmer bra, fick skickat varorna åt mig efter 1 månad efter jag avbeställde grejjerna,
lite "överaskning" när man får hem dom inte kanske så smidigt då man kanske inte har sån fet ekonomi och har svårt å hålla i dom få slantar man har synd bara då dom har bra priser på det mesta dom har,
köpte en vinge på ridetech. åkte till motala o hämtade den. precis då höll dom på o byta lokaler så ja fick en svart vinge istället för en alufärgad. men de strunta ja i o skulle börja montera ihop den. fast då var ett fabrikfel på den. ringde o sa det till ridetech. några timmar senare samma dag kom han och levererade en ny vinge, färdig monterad o rätt färg utan nån kostnad alls. de tycker ja att de ä bra kundservice.