3274
Sök

Skumt ljud från motorn efter motorvärmarinstallation. Volvo 850 T5 -96

3 Inlägg
15 oktober 2014
Trådstartare
Installerade precis en Calix motorvärmare (slangvärmare) i min 850 T5 från 96. Efter installationen märkte jag att det lät konstigt från styrservo, kamrem och vattenpumpsområdet. Vet inte riktigt vad det beror på, lät ju bra innan...

Ljudet lät först som ett tickande sen så tillkom något oregelbundet "knackande" (svårt att beskriva ljudet). Någon som har någon aning om vad det kan vara? Känns skumt om det skulle vara luft i kylsystemet som orsakade ljudet... hmm

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
15 oktober 2014
Detta låter ju väldigt underligt.

Så det ända du gjorde var alltså att dela en kylarslang för att montera värmaren? Korrekt?

Isf, kan det inte bara vara så enkelt som att du inte satte fast kabeln/kontakten riktigt, så att den ligger och slår imot något? tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

3 Inlägg
15 oktober 2014
Trådstartare
Helt riktigt, kabeln befinner sig dock på andra sidan motorn, tror inte att ljudet kan komma från den. Tycker det låter som att ljudet kommer från styrservopumpen, men det kan ju bara vara ren otur att den börjar spöka när jag installerat motorvärmare (om det nu är den ljudet kommer från) tongue

"Knackandet" är borta men tickandet låter nu nästan som ett gnisslande, svårt att förklara tongue Examinerar en mekanikerkurs på fredag också, lite pinsamt om man sabbat sin bil när man monterade motorvärmare... hmm
Senast redigerat av Sy-Te (15 oktober 2014)

Sök