Impulsinhandlad Subaru Impreza GT. Planen är inte helt klar riktigt ännu. Inhandlades för att vara en vinterbil att prova på sladd med fyrhjulsdrivet men börjar spåra lite så slänger upp en projekttråd.
Stänkskydd monterade fram, byggda av biltema "skärbräda". Passformen vart sådär, vart lite bättre på andra sidan. Bak blir det mer "Rallylappar"-stuk men ändå inte fullt ut Passformen lämnar lite o önska Gamla "stenskottsskyddet"
Lättat bilen på lite gammalt kablage som inte var kopplat. Troligen gammalt kablage till taxiutrustningen då det mesta gick mellan batteripolerna, mittkonsolen och taket.
Vart en bild tagen under hela demontering/monteringsprocessen Gamla systemet borta, litet hål i motorutrymmet Satt en katalysator där original, en av två på bilen. Jag skulle säga att bilen är betydligt piggare nu men tror de kan vara till viss del placebo effekt
Nya system på plats!
Tyvärr så verkar de som nån vinge på impellern är skadad. Hörs tydligare nu med nya avgaset och den har varit lite "svajig" när den börjar få ladd. Kraften kommer inte helt jämt utan det är svaga pulser i den. Får plockas ned och inspekteras vid tillfälle, även intercoolern behöver sig nog en översyn.
Tycker du ska skaffa "sti"ins baklampor dom gör sig riktigt bra på dom. Angående lack så tycker jag helt klart du ska behålla den vit, lacka sidokjolar och backspeglar i samma färg och bort med alla emblem och klistermärken så ser den jäkligt clean ut. Trevliga fälgar, är det compomotiv fälgar?
Tycker du ska skaffa "sti"ins baklampor dom gör sig riktigt bra på dom. Angående lack så tycker jag helt klart du ska behålla den vit, lacka sidokjolar och backspeglar i samma färg och bort med alla emblem och klistermärken så ser den jäkligt clean ut. Trevliga fälgar, är det compomotiv fälgar?
Mvh
Tobbe
Tackar
Har kollat en del på STi-baklysen men inte hittat några till vettigt pris. Lutar emot att bara lacka upp den som du sagt istället för hellack, även om jag får de billigt gjort så känns de onödigt på en bil med så mycket skavanker som denna. Inte många panelbitar som klarat sig utan småbulor. Enda emblemet som finns är väl Subaru på bakluckan och utan de tror jag de skulle se väldigt tomt ut där bak. Gillar inte riktigt bakluckan på dom här bilarna så platt o tråkig Compomotive stämmer fint, sålda för en vecka sen dock. Kommer bli nått nytt till nästa säsong men inte bestämt vad. Compomotive fälgarna va 1 " för breda så tog i skärmkant och fjäderben.
Kolla på japperformanceparts.com, där köpte jag mina sti ljus, dock är dom inte gratis men jag tycker dom gör så mkt för utseendet så det var det värt Ah ok jag är mer för ett cleant utseende sen blir det lättare att tvätt . Synd dom att dom inte passade/funkade ordentligt för jag tycker dom är nog dom finaste du kan ha på en impreza, körde själv med ett par 18tummar för sommarn med det blev som för dig för brett (får man fråga vad du sålde dom för?). Så det fick bli new age sti 17tums fälgar.
Kolla på japperformanceparts.com, där köpte jag mina sti ljus, dock är dom inte gratis men jag tycker dom gör så mkt för utseendet så det var det värt Ah ok jag är mer för ett cleant utseende sen blir det lättare att tvätt . Synd dom att dom inte passade/funkade ordentligt för jag tycker dom är nog dom finaste du kan ha på en impreza, körde själv med ett par 18tummar för sommarn med det blev som för dig för brett (får man fråga vad du sålde dom för?). Så det fick bli new age sti 17tums fälgar.
Absolut, Subarun är en av få bilar jag haft kvar emblemen på bakluckan Hemskt o tvätta kring emblem, riktiga smutssamlare
Aa dom satt som en smäck annars, hade nog funkat med stretchdäck men va inte sugen på att köpa nya däck då dom som satt på var i nästan nya. Sålde dom för 3500 kr, antagligen rätt billigt men dom var i behov av ny lack. Dom såg rätt schysta ut dom med. Får se om man hittat nått till våren. Tanken är väl att inte ösa ner allt för mycket pengar på bilen innan jag är helt bestämd på vad jag ska göra med den
Har varit lite dåligt med uppdateringar men har inte hänt så mycket med bilen då jag för ca en månad sen gick o köpte mig ett hus så har haft fullt upp med flytt o renovering.
Har varit ute o provat sladda lite med den men tyvärr så verkar de som turbon gav sig sist jag var ute, den orkar inte hålla laddet längre. Ska plocka ner den o se om det om man kan se vad det kan vara men gäller att ha tid för det med och nu har det ju dessutom blivit så satans kallt, inte kul o mecka i -10 grader
Efter lite googlande kom jag fram till att de verkar som magnet ventilen var ett vanlig problem med symptom liknande mina så letade fram en pysventil i garaget och monterade o verkar som turbon laddar som den ska nu fast kan inte riktigt ställa laddtrycket lika bra om jag vill(efter 4 klick laddar den för högt o klipper tändingen och 3 klick känns lite för klent mot hur den gick tidigare).
Sitter nu o funderar på hur jag ska lösa montering av laddtrycksmätare på ett snyggt och ekonomiskt sätt.
aqulio skrev:
Finns kläder
Sånt har man ju inte råd med, pengarna måste ju läggas på bilen!
nitrox skrev:
Vita_Vargen skrev:
WobbzGurka skrev:
ja de förstås.. lägg i lite pearl-effekt? vit med blå pearl skiftning är svinigt snyggt!
Tanken har givetvis slagit mig men tror inte det är speciellt enkelt o lacka pearl första gången man lackar
Är väl inget speciellt med att måla pearl. Väldigt många av dagens bilar har pearl lack standard. tex audin du visa bild på.
Måla pearl är samma sak som måla en metallic.
Subaru har ju en snygg vit som finns på dom nyare sti bilarna.
/ fd billackerare.
Skillnanden är väl att det är ett lager till som kan gå snett Jag har mer eller mindre helt släppt tanken på att lacka om bilen nu, även om jag får det billigt så känns de som den är för o-rak i plåten för att de ska vara nån idé. Blir nog att bara lacka om frontstöten och sen lacka ned kjolarna
jag tycker iaf att det låter som vettiga planer att behålla den i den orginala vita färgen och göra div. uppfräschning givetvis , särskilt när de är så unikt med vita imprezor som det är
Jag impulssköpte också fyra "rallylappar" när jag var på biltema senast
Har dock inte använt dem än. Hur fungerar dem nu när är kallt, håller dem sig mjuka? Eller blir dem hårda och "spröda" och spricker?
Fick höra från en annan subaruåkare att man inte skulle använda dom av just den anledningen att dom blir hårda och spricker. Han körde med någon modell av gummi istället från biltema
Efter lite googlande kom jag fram till att de verkar som magnet ventilen var ett vanlig problem med symptom liknande mina så letade fram en pysventil i garaget och monterade o verkar som turbon laddar som den ska nu fast kan inte riktigt ställa laddtrycket lika bra om jag vill(efter 4 klick laddar den för högt o klipper tändingen och 3 klick känns lite för klent mot hur den gick tidigare).
ja man får lite problem med laddtrycket när man byter till 3" downpipe då den flödar betydligt bättre än orginal. det bästa du kan göra för att avhjäpa det är att mappa bilen.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.