3834
Sök

V70N -06 problem efter chip (felkoder)

78 Inlägg
20 oktober 2014
Trådstartare
Hej. Införskaffade mig en v70 för några månader sedan som ni kan se på min profil. Beställde i samma veva steg 1 från autotech. I och med att jag chippade bilen började motorlampan (?) att lysa. Jag mailade då autotech som ville veta vad för felkoder jag fick. När jag sedan hade svarat dem vilka felkoder jag fick så svarade dom ej. Så tänkte höra med er vad ni kan om dessa koder:

P0193 - Powertrain, Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input
P2418 - Powertrain, Evaporative Emission System Switching Valve Control Circuit/Open
P2400 - Powertrain, Evaporative Emission System Leak Detect Pump Control Circuit/Open
p0863 - Powertrain

Har testat bilen trots dessa koder, och jag märker inte av någon som är konstigt, inga ljud, ryckningar eller något. Går riktigt bra.

Ska även tillägga att min forthållare dog i samma veva som bilen blev chippad.

Tack på förhand!
Senast redigerat av ptjern5 (20 oktober 2014)

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
20 oktober 2014
Mitt råd är att ta en vända till med AT. Dom är ju experter på ämnet. Finns risk för att självutnämnda doktorer tutar i dig felaktiga saker. Bara ett råd...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

78 Inlägg
20 oktober 2014
Trådstartare
DiwraZ skrev:
Mitt råd är att ta en vända till med AT. Dom är ju experter på ämnet. Finns risk för att självutnämnda doktorer tutar i dig felaktiga saker. Bara ett råd...

Antar att du menar auktoriserad verkstad (volvo) med AT? Dom blir inte griniga eller något för att man kommer med en chippad bil?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
20 oktober 2014
ptjern5 skrev:
DiwraZ skrev:

Antar att du menar auktoriserad verkstad (volvo) med AT? Dom blir inte griniga eller något för att man kommer med en chippad bil?

Autotech syftade jag på. Ursäkta misstolkningen

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Sök