långtids projekt som sagt en volvo 240 GL 87 a som jag har tänkt att frächa upp och förbättra väghållningen även tänkt att vässa motorn så den levererar lite mera hästar :) ska vara lite blandstuk på den och ska gå bra i skogen... Visa mer
hej har grejsat lite i dag med men mästadels har jag tagit kaffe raster
men tog itur med ett rosthål iallafall
sådär var det upp kapat å mallen till klippt
biten inpassad sisådär å punktad
helsvetsad
från hjulhus sidan
slipat å grundat
sen gjorde jag ett ryck med bakaxeln med men det vart inte så mkt
så var jag ut i bon å hämtade en plåt som jag tänkte jag skulle förstärka bärarmarna med sen
sen pirkade jag undan rören som handbromsvajern går i
kommer jag åt å slipa rent bättre där å mål när det blir aktuelt
sen börja jag att krongla ur bussningarna men på ena sidan gick det fint men andra sidan var det svårare så gav öpp å tog kaffepaus
sen när jag la ifrån mig vinkelslipen så råka jag lägga den så att det skar sönder sladden på fanskapet å då skulle jag te å laga det å hade glömt att dra ur kontakten på fanskapet så fick mej en skaplig kyss
så då gav jag fan i det här för idag får bli mer nån annan dag kommentera vad ni tycker om ni har nå ideer eller nå färg förslag på bakvagnen
du kan förstärka länkarmarna eller vad dom heter många som gör det så dom blir stabilare
jopp om du kikar under bilden där bakaxeln ligger så skrev jag där nå färgförslag på det då ? jag hade tänkt mig svart bakaxel med rött lock gul krängare
Vet vad du går igenom hade rost på exakt samma ställen på min 245. Tycker du ska köra på svart axel och silvrigt lock inte så roligt men cleant Keep up the good work!
Vet vad du går igenom hade rost på exakt samma ställen på min 245. Tycker du ska köra på svart axel och silvrigt lock inte så roligt men cleant Keep up the good work!
hihi inga trevliga rosthål direkt ja de kanske skulle bli snyggt, det ska jag
hooj har lagt igen ett litet hål på senare dagar men mästadels har jag raggat brudar å druckit öl
det dära lilla exemutslaget tog jag tag i
och medans jag ändå la på lite färg på det dära så la jag på lite på tröskeln med
så det var allt jag hade att bjuda på nu idag ska jag porta en topp å en folkraceåkare och medans jag väntar på kompressorn så blir jag nog att grejsa lite med 240n
den blir ju riktigt fin synd på arbetslöshet är jag också slutade igår men har även börjat leta efter en 240 nu att regga min turbo motor i
jadå det får vi hoppas det blir jasså ja det är skönt å vara arbetslös men man blir för lat och får inga pengar tyvärr det låter bra det bara att hålla utkik
hej hej igen var ner i garaget en sväng inatt å städade lite å dona sen senare gick jag ner för jag var rastlös
då roterade jag lite på det dära rosten för att se men blir att byta ut lite plåt där för det var lite för dåligt
sen så satte jag mig på funderar stolen och kikade å funderade lite
å när jag suttit där å funderat ett tag så kom jag på att det var bra skönt att ligga i soffan å slöa så då släckte jag ner verkstaden för dagen och fortsatte att göra det jag är bäst på absolut ingenting
har kommit fram till att så fort jag får lite pengar över så ska jag köpa en liten slipmaskin och en liten kapmaskin så att jag kan utföra plåtarbetena lite bättre