4442
Sök

Volvo S70 Eltaklucka hängt sig!

47 Inlägg
16 november 2014
Trådstartare
Tjenare, innan jag sparkar sönder bilen så ger jag den en chans

Har som sagt en S70 Tdi med Eltaklucka som börjat kärva

Nu i helgen tog jag tillbaka luckan helt och sen när jag skulle köra fram den igen så gick den
Ca 10cm fram och sen gick den tungt och gick automatiskt bak i öppet läge igen. El motorn funkar med de är precis som om något hängt sig bak under taket.

Mima frågor är då:

- någon som varit med om liknande och hur gjorde ni då för att få tillbaka den?
- finns det några tips om hur man undviker att sådant händer igen?
- om man måste riva skiten, hur går jag tillväga?

Otroligt tacksam för snabbt svar, bor i Helsingborg och inte världens bästa stad att ha öppet ner i bilen så tjuven
Kommer in ännu lättare.

Mvh Mämpel

996 Inlägg
16 november 2014
Håller på att installera taklucka på min S70 och strippade nyligen taket som ska få komma på så hur man går tillväga med demontering vet jag då iaf.

Ta lös alla detaljer som solskydd, panelen med ljusknapparna i i mitten, backspegel, handtagen fram och bak som sitter placerade ovanför dörren. Därefter så är det 2 plastdetaljer i varje ände av taket, bak så vrider du bara dom ur låsningsläget och fram så bänder du lös dom. Sedan måste du även lossa listerna som går längst taket längst upp, det var allt jag behövde göra vad jag kan minnas. Har jag glömt något så får gärna frivillig person fylla på...

På något sätt kanske något har lyckats hitta sig in dit och gör så att luckan ej kan åka tillbaka? Tar ej sån lång tid att plocka ner det och se så att iaf allt ser bra ut!

Lycka till smile

EDIT: Och du... Det finns inget som heter TDIC heller btw wink
Senast redigerat av TBergsten (16 november 2014)

47 Inlägg
16 november 2014
Trådstartare
Okej ska invänta loch se om någon vet vad som gått snett innan jag rycker ner den smile tack!

47 Inlägg
18 november 2014
Trådstartare
Lös in i taket i takluckans lilla hus längst bak och provade köra fram luckan. Visade sig att det är gummilisten som hängt sig smile ska se om jag kan fibbla rätt det ikväll på nån vänster smile

996 Inlägg
18 november 2014
Om inte så är det ju bara att plocka ner taket smile

Sök