Hej! Ska bygga om bilen nu i vinter för lite mer effekt. Ska bygga eget grenrör av ett kit från LMR, större turbo typ hx35/t3t4, något i den storleken. Men tänkte köra med extern wastegate, hur stor ska ja köpa ? Har sökt runt lite men inte blivit klokare för det... Tacksam för svar!
Skillnaden blir att med en mindre wg så kan du inte hålla ner laddtrycket lika effektivt. Så att dels så kan du inte ställa in hur lågt tryck som helst och dessutom kan laddtrycket stiga med varvtalet om inte wg'n orkar flöda tillräckligt.
Skillnaden blir att med en mindre wg så kan du inte hålla ner laddtrycket lika effektivt. Så att dels så kan du inte ställa in hur lågt tryck som helst och dessutom kan laddtrycket stiga med varvtalet om inte wg'n orkar flöda tillräckligt.
Räkna ut hur mycket luft din motor drar och kolla vad turbon levererar i kompressormappen, finns dom som kör 38mm wg på 1000 hk, man kan köra 38mm med 100 hk också med rätt grejjer.
Har själv en 50mm hks kopia från kl till min b230. Körde den med en gt35. Skall användas igen dock skall nytt grenrör och lämplig turbo införskaffas igen. Körde stabilt ladd på 0.9 bar vid låg inställning samt 1.7 vid full speta.
Har själv en 50mm hks kopia från kl till min b230. Körde den med en gt35. Skall användas igen dock skall nytt grenrör och lämplig turbo införskaffas igen. Körde stabilt ladd på 0.9 bar vid låg inställning samt 1.7 vid full speta.
Okej, låter ju bra! får se vilket laddtryck jag hamnar på sen, har ju inte ens bestämt turbon än...